تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 60784
  • تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
  • پ

    شهردار بندرانزلی: انزلی ۳۰۵ هکتار بافت فرسوده دارد

    شهردار بندر انزلی با اشاره به اینکه این شهر ۳۰۵ هکتار بافت فرسوده دارد، گفت: با نوسازی این بافت کمک قابل توجهی برای بازگشایی معابر، سهولت تردد و خدمات رسانی شهری را شاهد خواهیم بود.

    به گزارش عصر گیلان، مهدی خلیلی اظهار کرد: انزلی دارای ۳۰۵ هکتار بافت فرسوده است که در پیشنهاد جدید اداره میراث فرهنگی این میزان تا ۳۶۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

    خلیلی تصریح کرد: طرح جامع شهر انزلی مصوب سال ۹۳ بود و بافت های فرسوده در آن آمده، طی این مدت چه اتفاقی افتاده که امروز این تصمیم را گرفتند؟

    وی با تاکید بر اینکه در جلسات مختلف از جمله در کارگروه کمیسیون مخالفت خود را با این افزایش مطرح کردیم، گفت: یکی از وظایف شهرداری و حقوقی که شهروندان دارند دسترسی به خدمات شهری است و اگر ساختمان هایی که در بافت فرسوده هستند عقب‌نشینی نکنند و بعضی از معابر باز نشود قطعاً همچنان شاهد ترافیک شهری و عدم سهولت در تردد و کند بودن در ارائه برخی از خدمات شهری مورد نیاز شهروندان خواهیم بود.

    خلیلی گفت: با توجه به برخی محدودیت هایی که در ارتفاع، سطح و نما برای مالکین در بافت فرسوده ایجاد می شود و طبیعتا بخشی از بافت فرسوده متعلق به حوزه میراث فرهنگی است و محدودیت های سطح، اشغال و طبقات و ضوابطی برای نما تعبیه شده اینها باعث می‌شود مقداری از اشتیاق شهروندان را برای نوسازی کم کند.

    شهردار بندر انزلی با بیان اینکه در خصوص نوسازی بافت فرسوده شرایط نسبت به سالهای قبل بهتر شده، افزود: به نظر می رسد که میراث فرهنگی می خواهد در این حوزه به شهرداری کمک کند و امیدواریم این مسئله به صورت کمک نظام مند شود و شاهد تسریع در پاسخ به استعلامات شویم و شهروندان راحت‌تر بتوانند در این مورد ورود پیدا کرده و گفت‌وگوی مشترک بین شهرداری و حوزه میراث فرهنگی شکل بگیرد.

    خلیلی با اشاره به اینکه اداره راه و شهرسازی برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده تسهیلات ارزان‌ قیمت در نظر گرفته، تصریح کرد: این مسئله را طی چند ماه گذشته به اطلاع شهروندان رساندیم و علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده مراجعه کنند.

    شهردار بندر انزلی تاکید کرد: قطعا اگر این حوزه اجرایی شود کمک قابل توجهی برای بازگشایی برخی از معابر و سهولت تردد و خدمات رسانی شهری را شاهد خواهیم بود.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر