تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهسیاست
  • کد خبر : 2708
  • تاریخ انتشار : ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
  • پ

    سردار محمدعلی حق بین درگذشت

    سردار محمدعلی حق بین از فرماندهان سپاه قدس گیلان، پس از تحمل یک دوره بیماری کرونا درگذشت.

    به گزارش عصر گیلان، سردار جانباز محمدعلی حق بین، یکی از فرماندهان سپاه قدس گیلان و مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه طی روزهای گذشته به دلیل ابتلا به بیماری کرونا و تشدید این بیماری با توجه به جراحات شیمیایی به جای مانده از جنگ تحمیلی در یکی از بیمارستان های گیلان بستری و متاسفانه با تلاش های انجام شده امروز به یاران شهیدش پیوست.

     

    محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان، در پیامی عروج شهادت گونه سردار خط شکن جبهه مقاومت(فاتح نبل و الزاهرا) سردار محمدعلی حق بین را تسلیت گفت.

    متن پیام به شرح ذیل است:

     

    وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ. بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

    شهادت سردار پرافتخار اسلام سردار محمدعلی حق بین فاتح نبل و الزهرا که رشادت های وی در صحنه های حق علیه باطل به عنوان برگ زرینی در تاریخ جان نثاری های قهرمانان پرافتخار گیلان به یادگار مانده را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری و بیت مکرم این سردار رشید اسلام تبریک و تسلیت عرض کرده و برای خانواده عزیزشان صبر عظیم مسئلت دارم.

    بی شک ملت بزرگ ایران و مستضعفین منطقه خود را وامدار از جان گذشتگی ها و رشادت های دلاورانی، چون این شهید والامقام دانسته و سربازان و همرزمانش راه او را با اقتدار و قدرت ادامه خواهند داد.

     

    گفتنی است، این فرمانده دلاور و شجاع گیلانی از یاران و همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود. سردار محمدعلی حق بین پیشتاز رزمندگان گیلانی در نبل و الزهرا بود که بعد از آزادسازی این دو شهر، سردار قاسم سلیمانی در مقر رزمندگان گیلانی حضور یافت و این کار بزرگ را فاتح خیبر نامید.

    “نشان فتح” به عنوان سمبل عملیات پیروزمندانه رزمندگان اسلام و نشانی برای فاتحان عملیات پیروز رزمندگان اسلام انتخاب شده است.

    فرماندهی لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان، مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) نیروی زمینی سپاه از مهم ترین سمت های سردار حق بین در دوران حیات بود.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر