تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 37077
  • تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۲
  • پ
    جانشین فرماندهی انتظامی گیلان:

    سالانه ۵۰۰ هزار خودرو به خیابان های گیلان اضافه می شود

    جانشین فرماندهی انتظامی گیلان، شهر بدون ترافیک را ایمن و آرامش بخش دانست و یادآور شد: سالانه بیش از ۵۰۰ هزار خودرو در استان شماره گذاری و وارد خیابان‌ها می‌شود و لذا عدم توجه به زیرساخت های فرهنگی و سازه ای ترافیکی شهروندان را با مشکلات جدی تری مواجه می کند.

    به گزارش عصر گیلان، سرهنگ حسین حسن پور در نخستین همایش پژوهشی «حمل و نقل و ترافیک» که در رشت برگزار شد، رفع مشکل ترافیک را نیازمند اقدامات موثر و کارشناسی و مهندسی دانست و اظهار کرد: استان گیلان علاوه بر تراکم جمعیت با تردد مسافران مواجه بوده و لذا شاهد ترافیک در کلیه محورهای درون شهری و برون شهری هستیم.

    وی ترافیک سنگین شهری را زیبنده استان گیلان و شهر رشت ندانست و عنوان کرد: برطرف کردن مشکلات ترافیکی به ویژه در حوزه درون شهری را زمان بر و پرهزینه و نیازمند بهره مندی از ظرفیت های علمی و فنی دانست و گفت: نیروی انتظامی همواره توجه ویژه ای به مسئله تردد ایمن در محورهای اصلی و فرعی دارد و در این راستا آماده هوشمندسازی پلیس راه هستیم.

    جانشین فرماندهی انتظامی گیلان، هوشمندسازی و استفاده از دوربین های نظارت تصویری را یکی از راهکارهای کشورهای پیشرفته در حوزه حمل و نقل و ترافیک دانست و اضافه کرد: گیلان استان گردشگرپذیر است و سالانه شاهد ورود ۱۷ میلیون نفر گردشگر به این استان هستیم و لذا زیرساخت های جاده ای باید مناسب با ظرفیت های استان باشد.

    حسن پور، شهر بدون ترافیک را ایمن و آرامش بخش دانست و یادآور شد: سالانه بیش از ۵۰۰ هزار خودرو در استان شماره گذاری و وارد خیابان‌ها می‌شود و لذا عدم توجه به زیرساخت های فرهنگی و سازه ای ترافیکی شهروندان را با مشکلات جدی تری مواجه می کند.

    سرهنگ امیر طالبی، رئیس پلیس راهور گیلان نیز، رفع مشکل ترافیک را نیازمند همکاری کلیه دستگاه های اجرایی دانست و اظهار کرد: نیروی انتظامی آمادگی دارد تحقیق و پژوهش انجام شده در حوزه ترافیک را در اختیار دستگاه های متولی قرار دهد.

    وی با اشاره به خطرات ترافیکی برای عابرین پیاده به ویژه افراد بالای ۶۰ سال، عنوان کرد: شاهد تصادفات منجر به فوت در این گروه سنی هستیم، زیرا واکنش در این افراد بسیار کند است.

    رئیس پلیس راهور گیلان، نصب دوربین های ثبت تخلف را در حوزه مدیریت ترافیک و کاهش سوانح جاده ای موثر دانست و گفت: متاسفانه در بخش زیرساخت های هوشمندسازی با چالش های اعتباری مواجه هستیم و در شهرهای گیلان دوربین ثبت تخلف شهری وجود ندارد.

    طالبی، در کنار ترافیک شهری به معضل پارکینگ نیز اشاره کرد و یادآور شد: فضای پارک برای خودروها به ویژه در کنار ساختمان های پزشکی رشت بسیار کم است و کمبود پارکینگ های طبقاتی در مرکز شهر محسوس است.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر