تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهسیاست
  • کد خبر : 24747
  • تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
  • پ
    در جلسه شورای اداری گیلان مطرح شد:

    زیر ساخت های مخابراتی گیلان اسفناک است/ رشد ۲۰ درصدی صادرات غیرنفتی گیلان / عجله ای برای بازگشایی حضوری مدارس نداریم

    استاندار گیلان با تاکید بر فراهم کردن زمینه فعالیت بیشتر بخش خصوصی، گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان صادرات غیر نفتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

    به گزارش عصر گیلان، ارسلان زارع ظهر امروز پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان گیلان، اظهار کرد: امیدواریم با توسعه روند واکسیناسیون زمینه حضور دانش آموزان و دانشجویان در مراکز آموزشی محقق شود.

    استاندار گیلان با بیان اینکه نیروی انسانی مهمترین مؤلفه توسعه استان است، افزود: باید در راستای ارتقای کیفیت آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها تلاش مضاعف شود زیرا موتور محرک توسعه هر کشوری منابع انسانی و نسل جوان است.

    وی ادامه داد: پروژه راه آهن رشت به کاسپین و بندرانزلی و آستارا، تکمیل آزادراه منجیل به رودبار و سدهای شفارود، پلرود و سدهای لاستیکی علاوه بر مزیت استانی اهمیت ملی نیز دارند لذا تکمیل آنها در اسرع وقت و زمان تعیین شده ضروری است.

    زارع پسماند را مهمترین مسئله استان دانست و تصریح کرد: علاوه بر سازمان پسماند، کارگروه‌های ذیربط نیز به موقع تشکیل جلسه دهند و موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

    استاندار گیلان با بیان اینکه میزان صادرات غیر نفتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد دارد، ادامه داد: این موضوع نشان دهنده آن است که می‌توان با حمایت بخش خصوصی زمینه تحقق اهداف اقتصادی را فراهم کرد.

    وی با اشاره به اینکه از سال گذشته تا کنون بیش از ۵۰۰ واحد راکد و نیمه راکد به چرخه تولید بازگشته اند، بیان کرد: یکی از اهداف اطلس سرمایه گذاری این است که زمینه مشارکت بیشتر سرمایه گذاران را فراهم کنیم.

    زارع به افزایش ۳۰۰ درصدی صادرات صنایع استان اشاره و بیان کرد: گیلان ظرفیت زیادی در بخش گردشگری و صنایع دستی دارد و امیدواریم با کاهش بار کرونا شاهد رونق بیشتر این بخش باشیم.

    استاندار گیلان با اشاره به ابلاغ نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری، افزود: شفاف سازی، توسعه دولت الکترونیک، نظارت مردم و دستگاه‌های اجرایی بر عملکرد خود و دیگران نتایج ارزشمند و رضایت مردم را به دنبال دارد و زمینه رانت و فساد را به حداقل می‌رساند.

     

    وضعیت زیر ساخت های مخابراتی گیلان اسفناک است

    نماینده رشت و خمام در مجلس با اشاره به قطعی مداوم اینترنت در این استان و مشکلات ناشی از آن، گفت: وضعیت زیرساخت های مخابرات گیلان اسفناک است.

    جبار کوچکی نژاد نیز در جلسه شورای اداری استان گیلان با بیان اینکه وضعیت زیرساخت مخابرات استان بسیار اسفناک است، اظهار کرد: سرقت گسترده کابل‌ها باعث شده که بیشتر روستاهای گیلان به اینترنت وصل نباشد.

    نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با تاکید بر تسریع روند واکسیناسیون دانش آموزان و برقراری کلاس‌های حضوری، گفت: میزان یادگیری دانش آموزان در شبکه شاد با کلاس حضوری قابل مقایسه نیست.

    وی با اشاره به مشکل قطعی مداوم اینترنت در گیلان، عنوان کرد: ضروری‌ترین کار در کشور و استان راه اندازی کلاس‌های حضوری است زیرا خسارتی که از عدم برگزاری کلاس‌ها به سیستم آموزشی وارد شده با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست.

    کوچکی‌نژاد افزود: میزان سرقت کابل مخابرات در گیلان به حدی است که این سازمان توان مقابله و جلوگیری از آن را ندارد.

     

    عجله ای برای بازگشایی حضوری مدارس در استان گیلان نداریم

    مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر اینکه هیچ عجله ای برای بازگشایی مدارس نداریم، گفت: تنها در صورت مهیا شدن شرایط، مدارس حضوری می شود.

    محمد رحمتی در جلسه شورای اداری گیلان با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای شروع سال تحصیلی جدید از اردیبهشت ماه آغاز شد، گفت: اگرچه ساماندهی نیروهای حق التدریسی کمی با مشکل مواجه است اما هیچ کلاسی در گیلان بدون معلم نیست.

    مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه به دنبال حضوری شدن تدریجی مدارس و آموزش‌ها هستیم، تصریح کرد: آموزش در همه مدارس روستایی و عشایری با جمعیت دانش آموزی زیر ۱۵ نفر به صورت حضوری انجام می‌شود.

    وی ادامه داد: در مدارس روستایی بالای ۱۵ نفر نیز تا نیمه سوم مهرماه و با آماده کردن مقدمات اجازه برگزاری آموزش حضوری داده می‌شود.

    رحمتی با اشاره به اینکه درخواست مدارس شهری با جمعیت زیر ۳۰۰ نفر برای برگزاری آموزش حضوری نیز از نیمه اول آبان ماه مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: در صورت مهیا بودن شرایط به صورت گردشی کلاس‌ها دایر شود.

    مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر اینکه هیچ عجله‌ای برای بازگشایی مدارس نداریم، افزود: حفظ سلامتی دانش آموزان در اولویت است لذا تنها در صورت مهیا شدن زمینه، مدارس حضوری می‌شود.

    وی با بیان اینکه کار واکسیناسیون معلمان تقریباً رو به اتمام است، افزود: اگر چرخه واکسیناسیون کامل شود آموزش حضوری می‌شود لذا تسریع در امر واکسیناسیون والدین دانش آموزان باید در دستور کار قرار گیرد.

    رحمتی با اشاره به اضافه شدن برخی امکانات جدید در شبکه آموزشی شاد، گفت: امکان برقراری گفتگوی دوطرفه، آزمون سازی استاندارد و راه اندازی نرم افزار شادینو برای به اشتراک گذاری پست‌های آموزشی توسط معلمان از جمله این امکانات است.

     

    میزان سرقت کابل های مخابرات معادل ۳ سال توسعه گیلان است

    مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به سرقت ۳۰۰ کیلومتر کابل و سیم از مجموعه زیرساخت‌های مخابرات، گفت: این میزان معادل سه سال توسعه گیلان است.

    فرزاد توکلی نیز در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به تجهیز روستاهای استان به اینترنت پرسرعت، بیان کرد: توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای اینترنت نسل سه و چهار در ۴۵ روستای گیلان در دستور کار است.

    مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان ادامه داد: با نصب ۳۵ سایت جدید در استان گیلان، بیش از ۹۵ روستا تحت پوشش پهنای باند قرار گرفتند.

    وی با اشاره به روستاهای فاقد پوشش اینترنت در گیلان، افزود: حدود ۶۰ روستا در استان گیلان فاقد پوشش اینترنت هستند.

    توکلی ادامه داد: حدود ۳۰۰ کیلومتر کابل و سیم از مجموعه زیرساخت‌های مخابرات استان سرقت شده که معادل سه سال توسعه استان است.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : مهر
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر