تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 25376
  • تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
  • پ
    رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا عنوان کرد:

    رسیدگی به مطالبات غیر جاری بانک ها در دستور کار است

    رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: از ابتدای امسال رسیدگی به مطالبات غیرجاری بانک ها و افرادی که به نوعی بدهکار در زمینه تسهیلات کلان بانکی هستند به طور جد در دستور کار است.

    به گزارش عصر گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سردار محمدرضا مقیمی در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: در چند سال گذشته افرادی اقدام به گرفتن تسهیلات کلان بانکی کردند، اما نسبت به تسویه آن اقدام نکرده بودند که این موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

    وی گفت: یک نفر از این افراد حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات مختلفی را از چندین بانک گرفته بود که اقدام به بازپرداخت این تسهیلات نکرده بود. مقیمی ادامه داد: این فرد احضار و در ابتدا نحوه چگونگی دریافت تسهیلات از این بانک را بررسی شد و در کمتر از یکی دو ماه تمام وجوه گرفته شده به بانک‌ها پس داده شد.

    وی گفت: این فرد یک سرمایه گذاری بود که از خارج کشور آمده بود و قصد داشت سرمایه گذاری کند، اما تسهیلات گرفته شده را بازنگردانده بود.

    سردار مقیمی افزود: البته کمتر از ده دوازده نفر بدهکار کلان بانک هستند که در حال رسیدگی است. وی اضافه کرد: این تخلفات و این تسهیلات به وجود نمی‌آید مگر اینکه در بانک‌ها تخلفی صورت گرفته باشد و پلیس امنیت اقتصادی به دنبال تسویه این تسهیلات است.

    مقیمی در خصوص کشف اقلام بهداشتی درمانی مخصوص بیماران کرونایی گفت: با شیوع بیماری کرونا برخی از افراد در صدد سواستفاده برآمدند و اقدام به خرید و فروش دارو‌های کرونایی با مبلغ کلان کردند.

    رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا افزود: دو خبر به پلیس امنیت اقتصادی یکی در خراسان رضوی و دیگری در استان البرز رسید که افرادی اقدام به خرید و فروش دارو‌های درمانی و احتکار آن‌ها می‌کردند که در خراسان رضوی در مشهد فردی که این کار را می‌کرد شناسایی و دستگیر شدکه با دستگیری این دلال بیش از یک میلیون و ۱۷۵ هزار انواع دارو از منزل کشف که ارزش ریالی آن ۱۸ میلیارد ریال بود.

    وی گفت: همچنین در البرز سه نفر در زمینه فروش دارو کرونایی دستگیر شدند که ۵۸۸ هزار انواع دارو و آمپول از آنان کشف شد که ارزش ریالی آن ۷ میلیارد ریال بوده است.

    رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا همچنین از افزایش کشفیات پرونده‌های فرار مالیاتی، احتکار، ارتشا و اختلاس در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

    سردار محمدرضا مقیمی در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: در بحث اختلاس که بیشتر این اتفاق‌ها نیز در حوزه بانک‌ها روی داده بود، افزایش ۶۱ درصدی در بخش پرونده ها، ۹۴ درصد در بخش متهمان و به لحاظ ارزش ریالی ۳۳۳ درصد افزایش نسبت به شش ماه سال گذشته را شاهد بودیم.

    وی گفت: در بحث اختلاس ۲۰۶ نفر دستگیر شدند و ۱۱۳ پرونده قضایی تشکیل شد که احکام قضایی خوبی در این زمینه صادر شد.

    سردار مقیمی افزود: در بخش رشا و ارتشا نیز ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده ۳۵۷ درصد افزایش داشت و در زمینه پرونده‌ها نیز ۱۹ درصد شاهد افزایش تشکیل پرونده در بخش رشا و ارتشا بودیم.

    وی گفت: یکی از موضوع‌های پراهمیت در بخش امنیت اقتصادی احتکار اقلام بهداشتی و پزشکی بود که این موضوع با جان مردم سر و کار دارد، اقدامات خوبی را انجام دادیم و این موضوع کمک بسیاری برای وزارت بهداشت و درمان بود.

    رئیس پلیس امنیت اقتصادی افزود: نزدیک به ۲۴ میلیون ماسک، ۱۷۴ میلیون دستکش و ۴ میلیون انواع مواد ضدعفونی احتکار شده را کشف کردیم.

    سردار مقیمی گفت: همچنین ۱۶۰ هزار مورد تجهیزات پزشکی نیز به دست آمد و هزار و ۲۰۰ انبار و داروخانه‌ای که احتکار کرده بودند پلمب شدند.

    وی افزود: در شش ماه ابتدای امسال ۲۰ هزار و ۸۹۰ بازدید با تیم‌های مشترک تعزیرات، نیروی انتظامی و وزارت بهداشت انجام و دو هزار و ۶۵۷ پرونده قضایی تشکیل شد و دو هزار و ۶۰۰ متهم نیز در این زمینه دستگیر شدند.

    رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: با تشکیل پلیس گمرک و نظارت بر ورود و خروج کالا از کشور بایستی همکاری‌ها در این زمینه افزایش می‌یافت، اما متاسفانه همکاری خوبی را در این زمینه شاهد نیستیم.

    سردار مقیمی افزود: نظارت‌ها در بخش ورود و خروج کالا از کشور باید به درستی انجام شود، اما متاسفانه گمرک در این زمینه همکاری خوبی ندارد و همکاری‌ها بیشتر در زمینه رفع مسئولیت است، اما امیدواریم در دولت جدید این مشکل حل شود.

    وی گفت: فعالیت پلیس بیشتر با فاصله است به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری، اطلاعات باید به موقع واگذار شود به موقع دست پلیس نمی‌رسد.

    سردار مقیمی افزود: اتفاقاتی انجام می‌شود که نمی‌شود آن را رسانه‌ای کرد. وی گفت: سامانه‌ای که بایستی در بحث گمرک در اختیار پلیس قرار گیرد متاسفانه محدود است، اما خوشبختانه پلیس در تلاش است و با این وجود ۳۴ درصد کنترل‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

    رئیس پلیس امنیت اقتصادی افزود: ۴۵۰ پرونده در بحث قاچاق در شش ماهه نخست سال تکمیل شده است که ارزش ریالی آن ۱۳۵ درصد افزایش داشته و دستگیری‌ها نیز ۸۰ درصد افزایش داشته است.

    سردار مقیمی همچنین گفت: توانستیم ۱۱۴ تن پیش ساز موادمخدر را در یکی از بنادر کشف کنیم و همچنین باندی را که حدود ۳ هزار تن انواع نهاده‌های دامی فاسد را به کشور از طریق یکی از بنادر شمالی وارد کرده بود را منهدم و در چندین استان این نهاده‌های دامی جمع آوری شد.

    وی افزود: پلیس امنیت اقتصادی همچنین توانست ۹۵ هزار دلار را در فرودگاه امام خمینی (ره) را که به صورت قاچاق در حال خروج بود را کشف و همچنین ۸ کانتینر سرم بهداشتی که در یکی از بنادر مانده بود را کشف کنند.

    سردار مقیمی اضافه کرد: پلیس امنیت اقتصادی همچنین توانست در این ۸ کانتینر ۲۵۰ هزار عدد سرم فاسدشده را کشف کند که ۱۹ سال از تاریخ تولید آن که مربوط به ۲۰۰۲ بود گذشته بود.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر