تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهگوناگون
  • کد خبر : 2933
  • تاریخ انتشار : ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
  • پ

    رجیستری گوشی چه فرآیندی دارد؟

    برای رجیستری گوشی تلفن همراه، شناسه IMEI در جعبه تلفن همراه را به وسیله کد دستوری #۷۷۷۷* وارد و با انتخاب عنوان فعال سازی، گوشی خود را فعال کنید.

    به گزارش عصر گیلان، طرح سامانه شناسایی گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت به عنوان طرح رجیستری شناخته می شود. این طرح با هدف حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش گوشی های قاچاق اجرا شد. این طرح تمامی برندهای گوشی تلفن همراه موجود در بازار ایران را در بر گرفته و موجب حذف واردات گوشی های قاچاق و افزایش واردات قانونی گوشی و تجهیزات دارای سیم‌کارت شد.

    در طرح رجیستری، پس از روشن کردن گوشی با استفاده از کد فعال سازی روی جعبه و یا کارت گارانتی و از طریق کد دستوری با انتخاب گزینه فعال سازی و وارد کردن شماره ۱۵ رقمی درج‌شده روی جعبه (IMEI)، گوشی خود را فعال کنید. ورود به سامانه و اپلیکیشن همتا و اپلیکیشن دولت همراه، راه های استعلام اصالت گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم‌کارت هستند.

    وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ویدیوی ایران هوشمند اشاره کرده که رجیستری گوشی تلفن همراه توسط سازمان تنظیم مقررات و از مهرماه ۹۶ آغاز شد و تا پایان سال ۹۸، ۲۶۰ میلیون دستگاه تلفن همراه و سیم‌کارت فعال شامل این طرح شدند. ارائه گارانتی اصلی و خدمات پس از فروش و جلوگیری از واردات کالاهای بی‌کیفیت و مضر برای سلامتی از جمله اهداف اجرای طرح رجیستری است.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک

    مطالب مرتبط

    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر