تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهسیاست
  • کد خبر : 20984
  • تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
  • پ

    دولت الکترونیک مهمترین راهکار پیشگیری از تخلفات

    توسعه‌ دولت الکترونیک، بازنگری و بروزرسانی طرح های هادی روستایی از مهمترین مصوبات سومین جلسه‌ کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیر مجاز گیلان بود.

    به گزارش عصر گیلان، استاندار ظهر امروز در نشست کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد با تخلفات غیرمجاز گفت: یکی از مهمترین راهکار‌های پیشگیری از فساد، رانت و سوء استفاده در دستگاه‌های اجرایی، توسعه‌ی دولت الکترونیک است.

    ارسلان زارع با اشاره به اینکه همه‌ی زیر ساخت‌های لازم برای اجرای این طرح در استان وجود دارد از همه‌ی دستگاه‌های اجرایی خواست در این زمینه به صورت جدی ورود کنند.

    وی تاکید کرد: توسعه‌ی دولت الکترونیک به ویژه در دوره کرونا که باعث کاهش حضور و اجتماعات مردمی می‌شود، ضروری به نظر می‌رسد.

    استاندار گیلان خواستار تقویت و بروز رسانی سامانه‌های الکترونیکی برای فسادستیزی شد و گفت: دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صداوسیما برای اطلاع رسانی و معرفی این پرتال‌ها، شماره تلفن‌ها و سامانه‌های پیامکی بیشتر استفاده کنند.

    ارسلان زارع بر اجرای مصوبات طرح‌های هادی روستایی به عنوان ابزاری موثر در اجرای قوانین، مقررات و بهبود وضعیت سکونت و ارتقای سطح رفاه مردم در روستا‌ها تاکید کرد و افزود: برای بازنگری و بروز رسانی این طرح‌ها امسال ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

    وی تاکید کرد: برای بازنگری و بروز رسانی این طرح‌ها از مشاوران و پیمانکاران بومی استفاده و با تقسیم کار بین پیمانکاران متعدد از طولانی شدن روند کار‌ها پیگیری شود.

    استاندار با بیان اینکه در طرح‌های قبلی بخش زیادی از اراضی زراعی، کشاورزی و باغی گیلان در محدوده قانونی و حریم روستا‌ها بود و امکان تعدی و تخلف را فراهم می‌کرد گفت: از مجموع اراضی کشاورزی و زراعی گیلان، تاکنون ۳۹ هزار و ۵۰۰ هکتار بازنگری شده که اقدام مفیدی برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز به ویژه توسط افراد غیر بومی است.

    همچنین در این جلسه برخی فرمانداران و مسئولان نهاد‌های مختلف استان درباره‌ی مصوبات کارگروه قبلی گزارش‌های خود را ارائه و پیشنهاد‌ها و راهکار‌های خود را برای تسریع و بهبود روند اهداف کارگروه، بیان کردند.

    کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد موثر و فوری با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیر مجاز، با هدف مقابله با تخلفات ساختمانی در استان‌های شمالی با دستور هیات وزیران مصوب شده و شکل گرفته است.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : خبرگزاری صدا و سیما
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر