تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهسیاست
  • کد خبر : 29521
  • تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲
  • پ
    نماینده ولی فقیه در گیلان:

    دورنگری و آینده نگری محصول پژوهش و تحقیق است

    نماینده ولی فقیه در گیلان، دورنگری و آینده نگری را محصول پژوهش و تحقیق ذکر کرد و ابراز کرد: اگر می خواهید کاری انجام دهید که همواره ماندگار باشد باید پژوهش را در اولویت قرار دهید.

    به گزارش عصر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان و اعضای کمیسیون عنوان کرد: کمیسیون آموزش مجلس همواره یکی از کمیسیون های فعال مجلس بوده و هست.

    نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه کمیسیون آموزش پیشانی سایر کمیسیون های مجلس است تصریح کرد: رشد و شکوفایی جوامع بشری در طول تاریخ هزار ساله شیعه در سایه پژوهش بوده است.

    امام جمعه رشت پژوهش را رکن رکین رشد همه جوامع بشری دانست و گفت: در طول تاریخ بشر و حکومت‌های که بر سر کار آمدند همگی برای پژوهش و پژوهشگر جایگاه ویژه ای قائل بودند.

    آیت الله فلاحتی قوام بخشی جامعه توسط امر پژوهش را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: اگر کشور ما در صنایع مختلف رشد کرده در سایه پژوهش بوده است.

    وی پیشرفت‌های کشورمان در حوزه سایبری و نظامی را برگرفته از امر پژوهش خواند و تصریح کرد: مقام معظم رهبری توجهی عمیق به مراکز دانش بنیان و پارک های علم و فناوری دارند زیرا همه افرادی که دارای ایده هستند در این مراکز جمع می شوند.

    نماینده ولی فقیه در استان گیلان به علمای بزرگ کشور نظیر شیخ ثانی و شیخ انصاری و اندیشمندان گیلانی اشاره داشت و تصریح کرد: پژوهش حتی جایگاه بسیار مهمی در نظام اقتصادی و تولیدی کشور دارد.

    وی سخنان امیرالمومنین(ع) در غررالحکم را متذکر شد و با بیان اینکه طبق فرمایش مولای متقیان برای رشد جامعه هیچ شیوه ای بهتر از پژوهش نیست افزود: کار مجاهدانه برای تعالی اقتصادی جامعه مهمترین رسالت مجلس و البته کمیسیون آموزش و تحقیقات است.

    ‏امام جمعه رشت رشت ابراز کرد: خوشبختانه جامعه ما امروز به اذعان بسیاری از سیاستمداران دنیای غرب در سایه تلاش جوانان به جایگاه بالایی دست پیدا کرده است.

    نماینده ولی فقیه در گیلان این گفته اندیشمندان غربی مبنی بر اینکه ایران با ظرفیت منابع انسانی برای آنان خطرساز است را متذکر شد و گفت: مردم ایران اسلامی مردمی استوار هستند هر چند که برخی از سیاستمداران ما به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخی توجه نکردند و فراز و فرودهای بسیاری داشتند.

    آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه مردم ایران با قدرت معنوی در برابر دنیای غرب و آمریکا ایستاد یادآور شد: درست است که امروز با تورم مواجهیم و کشورمان در برخی بخش ها مثل صنایع وابسته است اما در حوزه های مختلفی هم پیشرفت داشتیم و باید این موفقیت ها را به مردم بگوییم.

    وی توجه به داشته های داخلی و خوداتکایی را لازم دانست و عنوان کرد: اگر به سمت بیگانگان دست دراز کنیم حتما عقب می افتیم و از سویی اگر باور کنیم که می توانیم پیشرفت نماییم پس حتما رشد خواهیم کرد که البته نمونه بارز این را در دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم.

    نماینده ولی فقیه در گیلان چند توصیه نیز به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات داشت و با بیان اینکه آینده را پژوهشگران می‌سازند عنوان کرد: نمایندگان باید فکر، ایده پردازی و دورنگری داشته باشند زیرا این مولفه برای رشد کشور لازم و ضروری است.

    امام جمعه رشت دورنگری و آینده نگری را محصول پژوهش و تحقیق ذکر کرد و ابراز کرد: اگر می خواهید کاری انجام دهید که همواره ماندگار باشد باید پژوهش را در اولویت قرار دهید.

    وی با بیان اینکه ایران اسلامی محور مقاومت و الگو برای قیام های مثل جنبش وال استریت شده است افزود: تا کی باید به اجناس بنجل چینی نیازمند باشیم باید به مراکز تحقیقاتی توجه کنیم و دست پژوهشگران ایرانی را گرفته از آنان حمایت کنیم.

    آیت الله فلاحتی اظهار کرد: نمایندگان به وزارت علوم القا کنند که به پژوهشگر توجه نمایند و از کسانی که رساله هایی با محور پژوهش دارند حمایت کنند زیرا اینها مطالبات مردم و شهدا از نمایندگان مجلس هستند.

    وی خطاب به نمایندگان مجلس تصریح کرد: پشت تریبون مجلس نروید مگر اینکه حرفی سازنده عامه پسند، خاص پسند و اثرگذار داشته باشید و در این راه بزرگانی مانند شهید مدرس را مورد توجه قرار دهید.

    امام جمعه رشت، با تاکید بر اینکه نمایندگان باید اهل مطالعه و پژوهش باشند ادامه داد: از نمایندگان می خواهم بودجه را از دولت برای پژوهش بخواهند و به دولتمردان بفهمانند که امر پژوهش چقدر مهم است از طرفی نمایندگان باید به پژوهشگر توجه ویژه داشته باشند و به آنها بها بدهند تا نخبگان کشور از دست نروند.

    نماینده ولی فقیه در گیلان صرفه جویی در مصرف آب را لازم خواند و افزود: تولید برنج فقط نباید به شکل غرق آبی انجام شود، اما می توان از شیوه خشک آبی هم برای تولید این محصول استفاده کرد.

    آیت الله فلاحتی استفاده از تحقیقات را در حوزه تولید محصولات استراتژیکی مانند برنج مهم دانست و ابراز کرد: در حال حاضر ما دچار کمبود منابع آبی هستیم، بنابراین باید در حوزه آب پژوهش انجام دهیم.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر