تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 31231
  • تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
  • پ

    خط تلفن اورژانس اجتماعی دانش آموزان گیلان راه اندازی شد

    خط تلفن نماد " نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان " با حضور دکتر مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، محمد رحمتی مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان راه اندازی شد.

    به گزارش عصر گیلان، رییس مرکز مشاوره خدمات روانشناختی دانش آموزان استان گیلان گفت: این خط تلفن با شماره ۱۵۷۰ برای ارتباط با سه گروه دانش آموزان، اولیاء و فرهنگیان راه اندازی شده است.

    فاطمه کهن پور روز شنبه در حاشیه افتتاح خط تلفنی نماد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با این خط تلفن خدمات مشاوره ای در بخش های مختلف از جمله تحصیلی، تربیتی و خانوادگی ارایه می شود.

    وی با اشاره به ارایه خدمات مشاوره ای توسط کارشناسان مشاوره آموزش و پرورش افزود: خط تلفن نماد از هشت صبح تا ٢٠ شب به جز روزهای تعطیل آماده پاسخگویی است.

    مدیر کل آموزش و پرورش گیلان نیز با اشاره به راه اندازی خط تلفن اورژانس دانش آموزان در این استان گفت: علاوه بر مشاوره تلفنی، مشاوره حضوری از دیگر برنامه های آموزش و پرورش است.

    محمد رحمتی اظهار داشت: راه اندازی خط تلفن اورژانس اجتماعی از برنامه های طرح نماد است که در گیلان نیز افتتاح شده و جزء ضروریات بود.

    وی با بیان اینکه برای پاسخگویی از طریق این خط تلفن از مشاوران کارآزموده و با تجربه بهره گرفته شده افزود: با استفاده از خط تلفن برای مشاوره و رفع مشکل اقدام می شود و در صورت نیاز ارجاع انجام خواهد گرفت.

    وی در ادامه با اشاره به تلاش و ایثارگری های معلمان برای آموزش و پرورش دانش آموزان اظهار داشت: تعلیم و تربیت دانش آموزان حتی در دوران شیوع کرونا تعطیل نشد.

    مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش دانش آموزان ساری و جاری است، افزود: البته مشکلات و کاستی ها را انکار نمی کنیم اما همه تلاش ها برای رفع آن است.

    وی با تاکید بر اینکه در این مدت پرورش دانش آموزان نیز تعطیل نشد، افزود: در حوزه پرورشی محتواهای خوبی تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

    رحمتی با اشاره به قابلیت های شبکه شاد، آن را نعمت بزرگی در دوران کرونا عنوان و تصریح کرد: بسیاری از آموزش ها از طریق این شبکه انجام می شود.

    معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان نیز در سخنانی گفت: طرح نماد با همکاری دستگاه های مختلف در کشور در حال اجرا است و روز به روز بر توانمندی های آن افزوده می شود.

    جمیل غریب با اشاره به خدمات مشاوره ای آموزش و پرورش گیلان اظهار داشت: ١٢ مرکز مشاوره، ٢٢ هسته مشاوره با بیش از ٢٠ نیرو به عنوان مشاوره در گیلان فعال هستند.

    استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۰ هزار دانش آموز است.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر