تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهسیاست
  • کد خبر : 37572
  • تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۶
  • پ

    خطیب زاده: ایران همواره نقش مسئولانه‌ای در تقویت ثبات منطقه ایفا کرده است

    سخنگوی وزارت امور خارج گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره نقش مسئولانه‌ای در تقویت صلح و ثبات منطقه ایفا کرده و بر همین اساس کشورهای منطقه را به تعامل و گفتگو فراخوانده است.

    به گزارش عصر گیلان، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات بی‌اساس و تکراری بیانیه پایانی دیدار وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس، آن را اقدامی در راستای تلاش‌های تفرقه‌افکنانه برخی کانون‌های شناخته شده که از شکل‌گیری فضای تعامل و همکاری بین کشورهای منطقه نگران هستند، توصیف کرد.

    وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره نقش مسئولانه‌ای در تقویت صلح و ثبات منطقه ایفا کرده و بر همین اساس کشورهای منطقه را به تعامل و گفتگو فراخوانده است.

    سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: متأسفانه کشورهای غربی، از جمله از طریق صادرات حجیم تسلیحات مدرن به برخی کشورهای منطقه، عامل مهم در ایجاد تنش و بروز فجایع انسانی در منطقه هستند.

    خطیب‌زاده اضافه کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران براساس دیدگاه راهبردی و سیاست‌های اصولی خود، راه‌حل مشکلات منطقه را تعامل و همکاری بین کشورهای منطقه می‌داند و از ابتکارات سازنده‌ای که در این زمینه ارائه شود، استقبال می‌کند.

    سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برخلاف ادعاهای بی‌پایه بیانیه، ایران همواره به تعهداتش در ذیل ان.پی.تی و پادمان پایبند و در عین حال درچارچوب این معاهده از مزایای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای بهره‌مند خواهد بود.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : مهر
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر