تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهحوادث
  • کد خبر : 37074
  • تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۷
  • پ
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان:

    حجم گسترده تصادفات در راه‌های فرعی و روستایی است

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، ۸۳ درصد راه های استان را برون شهری دانست و گفت: شاهد حجم گسترده ای از تصادفات در راه های برون شهری شامل فرعی و روستایی هستیم.

    به گزارش عصر گیلان، فریبرز مرادی در نخستین همایش پژوهشی «حمل و نقل و ترافیک» که در رشت برگزار شد، استان گیلان را چهارمین استان پرتردد کشور دانست و اظهار کرد: سالانه شاهد تردد بیش از هشت میلیون وسیله نقلیه در استان گیلان هستیم.

    وی با اشاره به ایجاد ترافیک سنگین در محورهای استان به ویژه ایام تعطیلات، افزود: برای برقراری ترافیک روان در محورهای شریانی استان همکاری و هماهنگی خوبی بین پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان وجود دارد تا شاهد حوادث جاده ای نباشیم.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه دارای بیش از ۱۳ هزار کیلومتر راه در استان هستیم، خاطرنشان کرد: ۸۳ درصد راه های استان برون شهری بوده و لذا شاهد حجم گسترده ای از تصادفات در راه های برون شهری شامل فرعی و روستایی هستیم.

    مرادی، توجه به مقوله فرهنگ ترافیک و آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به ویژه از مدارس را ضروری دانست و گفت: به دنبال ایمنی راه و کاهش تصادفات منجر به فوت هستیم.

    مسعود عباس نژاد، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت نیز، از ارسال ۶۳ اثر ترافیکی به دبیرخانه همایش «حمل و نقل و ترافیک» خبر داد و عنوان کرد: آماده دریافت طرح ها و ایده ها جهت کاهش ترافیک شهریرشت هستیم، زیرا فضای مناسب شهری به امنیت روانی شهروندان کمک می کند.

    وی ترافیک را یکی از معضلات کلانشهرها دانست و افزود: رشد جمعیت و افزایش مهاجرت از روستا به شهر و ساخت و سازهای بی رویه و غیر اصولی و فرسودگی زیرساخت ها ترافیک شهری رشت را تشدید کرده است.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر رشت، با بیان اینکه نیازمند طراحی سازه های فنی و مهندسی جهت مدیریت ترافیک شهری هستیم، عنوان کرد:برای رفع مشکل ترافیک شهر رشت خواستار مشارکت دانشگاهیان هستیم تا بتوانیم مدیریت شهری را به استانداردها نزدیک کنیم.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر