تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهسیاست
  • کد خبر : 49516
  • تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱
  • پ
    نماینده ولی فقیه در گیلان:

    جهاد دانشگاهی سابقه درخشان در ایده پردازی و اراده علمی دارد

    نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه جهاددانشگاهی سابقه درخشانی در ایده پردازی و برخورداری از پشتوانه و اراده علمی دارد، گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند با تکیه بر توانمندی‌هایی که در حوزه‌های مختلف دارد، در راستای حل مشکلات استان نقش موثر داشته باشد.

    به گزارش عصر گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با سرپرست، معاونین و اعضای سازمان جهاددانشگاهی استان که به مناسبت فرارسیدن چهل‌ودومین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی برگزار شد، ضمن گرامیداشت تاسیس این نهاد انقلابی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی سابقه درخشانی در ایده پردازی و برخورداری از پشتوانه و اراده علمی دارد، همه فرهیختگان و نخبگانی که در علم سررشته دارند جهاددانشگاهی را می‌شناسند.

    نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در نخستین روزهای تاسیس این نهاد انقلابی جوانان نخبه‌ای در آن به شکوفایی و بالندگی رسیدند که مرحوم دکتر آشتیانی یکی از نخبگان این نهاد بود، افزود: جهاد دانشگاهی یکی از اولین نهادهایی بوده که در حوزه مباحث علمی ورود پیدا کرده و تاکنون توانسته در زمینه‌های مختلف موفق عمل کند.

    آیت‌الله فلاحتی افزود: این نهاد می‌تواند با تکیه بر توانمندی‌هایی که در حوزه‌های علمی، فرهنگی، درمان ناباروری، سرطان، محیط زیست، اشتغال و کارآفرینی و… دارد، در راستای حل مشکلات استان نقش موثر داشته باشد تا مردم نیز از پیشرفت‌های حاصل شده، بهره‌مند شوند.

    نماینده ولی فقیه در گیلان بحران آب و پسماند را دو معضل اساسی استان عنوان و تصریح کرد: یکی از معضلات اساسی استان کاهش نزولات آسمانی و بحران آب است که تهدیدی برای کشاورزی محسوب می‌شود، در حال حاضر توانستیم با ارائه برنامه زمانبندی و آب‌گذاری منطقه‌ای بحران را مدیریت کنیم؛ موضوع مهم دیگر پسماند است، چرا بعد از 40 سال باید ده‌ها هکتار به ارتفاع 100 متر پسماند در جنگل‌های طبیعی گیلان داشته باشیم تا تهدید جدی برای سلامت مردم و محیط زیست باشد و باعث آلودگی دریا و جنگل و رودها شود؟! جهاددانشگاهی گیلان با وجود پژوهشکده محیط زیست می‌تواند در این حوزه‌ها نقش پررنگ و موثری داشته باشد.

    وی با اشاره به اینکه گیلان با وجود نخبگانی که در حوزه طب سلامت دارد توانسته چهارمین استان کشور در انجام موفق عمل پیوند کبد باشد که باید از این نخبگان در حوزه‌های مختلف حمایت کرد، ادامه داد: جهاددانشگاهی با وجود اقدامات موثری که در حوزه درمان ناباروری و سرطان داشته، میطلبد با توجه به نیاز استان در حوزه پیشگیری، کنترل و درمان دیابت به عنوان مرگ خاموش نیز ورود کند و خدمات ماندگاری را به مردم ارائه دهد.

    فلاحتی خاطرنشان کرد: در کنار مراکز فنی و حرفه‌ای، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و دانش بنیان جهاددانشگاهی می‌تواند با آموزش‌های کارآمد زمینه رونق اشتغال و کارآفرینی را فراهم کند.

    وی با اشاره به حمایت از جوانان خلاق و صاحب ایده در جهاددانشگاهی، گفت: نیروی انسانی خلاق و نخبه با ارزش‌ترین سرمایه است لذا باید از جوانان دارای ایده و اراده حمایت کنیم زیرا علم، مبنای رشد و شکوفایی هر جامعه بوده که توسط همین جوانان به بالندگی می‌رسد لذا فقدان نیروهای توانمند و علمی معضل بزرگی است، نباید با کم توجهی جوانان تحصیلکرده و صاحب فکر را دلسرد کنیم.

    امام جمعه رشت با بیان اینکه باید زیربناهای تربیتی و فرهنگی توجه و تقویت شود، تصریح کرد: فرهنگ با زیربنای اعتقادی اصلاح و تقویت می‌شود، توجه به عفاف و حجاب از ادارات آغاز شده و سپس به جامعه می‌رسد. در مجموعه جهاددانشگاهی هم می‌توانید در قالب اتاق‌های اندیشه ورز در حوزه عفاف و حجاب اقدامات موثری انجام دهید.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر