تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهاقتصاد
  • کد خبر : 34876
  • تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲
  • پ
    مدیرکل امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان:

    جذب ۱۰ درصدی تسهیلات اشتغال در شهرستان شفت قابل پذیرش نیست

    مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان با ابراز گلایه از روند جذب تسهیلات اشتغالزایی شهرستان شفت گفت: از مجموع اعتبارات تسهیلاتی این شهرستان مربوط به سال جاری کمتر از ۱۰ درصد جذب شد که قابل پذیرش نیست.

    به گزارش عصر گیلان، یونس رنجکش عصر دوشنبه در هفدهمین جلسه ستاد توسعه شهرستان شفت افزود: از مجموع تسهیلات حدود ۷۲میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ مربوط به اشتغالزایی نهادهای حمایتی و مشاغل خانگی، تاکنون کمتر از هفت میلیارد تومان جذب و پرداخت شد که شفت را در رتبه آخر استان قرار داده است.

    وی اظهار داشت: بر اساس تعهد اشتغال سال جاری دستگاههای اجرایی، از مجموع ۲۱ هزار شغل در استان گیلان بیش از ۶۸۰ مورد باید در شهرستان شفت ایجاد شود که تاکنون کمتر از ۳۰درصد تحقق یافته است.

    مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان ادامه داد: به رغم تصمیمات گذشته، برای جبران محرومیت ها و ایجاد فرصت‌های اشتغال در این شهرستان و افزایش اعتبارات اشتعالزایی، متاسفانه روند اقدامات انجام گرفته رضایتبخش نیست و فرصت چندانی نیز تا پایان سال نمانده است.

    رنجکش تاکید کرد: برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی که با بهره چهار درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود فرمانداری شفت ظرف مدت ۲ هفته با تشکیل جلسات منظم وضعیت پرونده متقاضیان در بانک ها و دستگاههای اجرایی را بررسی و تعیین تکلیف کند.

    به گفته وی، بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی تا سقف یکصد میلیون تومان تسهیلات بانک ها باید ۲ ضامن از متقاضی بخواهند و هر گونه اقدام سلیقه ای، مغایر با دستورالعمل ها است.

    رنجکش یادآور شد: از سال ۹۷ تاکنون از محل اشتغال پایدار روستایی ۲۳میلیارد تومان تسهیلات در شهرستان شفت پرداخت شده است.

    مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان وجود هشت واحد تولیدی و اقتصادی تملیک شده توسط بانک ها و ۱۶۹ واحد راکد و غیرفعال را یکی دیگر از مشکلات این شهرستان عنوان و بر لزوم احیای این واحدها بر اساس دستورالعمل های دولت تا پایان امسال تاکید کرد.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایرنا

    مطالب مرتبط

    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر