تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 41730
  • تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
  • پ
    استاندار گیلان:

    توجه به اقتصاد کشاورزی و ایجاد زیرساخت های سردخانه ای ضروری است

    استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت های بالای این استان در تولید محصولات کشاورزی، گفت: توجه به اقتصاد کشاورزی و ایجاد زیرساخت های سردخانه ای در گیلان ضروری است.

    به گزارش عصر گیلان، اسدالله عباسی ظهر چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از چند طرح تولیدی و صنعتی شهرستان رشت با اشاره به ظرفیت‌های استان گیلان به ویژه در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: توجه به زنجیره تولید از مزرعه تا سفره بسیار حائز اهمیت است.

    وی به جایگاه استان گیلان در تولید مرغ اشاره کرد و افزود: توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی در این بخش می‌تواند علاوه بر ارزش افزوده سطح بهره وری و اشتغال زایی را نیز افزایش دهد.

    استاندار گیلان در ادامه با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد دریا محور، گردشگری و کشاورزی، اضافه کرد: با جذب سرمایه گذاران زمینه بهره مندی از این ظرفیت‌ها فراهم می‌شود.

    وی با تأکید بر لزوم افزایش تعداد سردخانه‌ها با توجه به تولید انواع محصولات کشاورزی، ادامه داد: افزایش ظرفیت سردخانه‌ای موجب رشد اقتصاد کشاورزی شده و با توجه به عمر کوتاه محصولات توسعه سیستم نگهداری گامی اثر گذار برای افزایش مدت نگهداری از محصولات است.

    عباسی با بیان اینکه توزیع اعتبارات باید عادلانه در سطح استان انجام شود، افزود: در راستای اجرای این سیاست تاکنون افزون بر ۵۰ مجوز بی نام در بخش‌های مختلف آماده شده که مبنای آن آمایش سرزمینی، مزایا و فرصت‌های هر منطقه است.

    وی با اشاره به اینکه سرمایه گذار در استان گیلان نباید معطل شود، گفت: مدیران وظیفه دارند برای رفع موانع سرمایه گذاری و حذف بروکراسی زائد اداری مسیر سرمایه گذاری را هموار کند.

    لازم به ذکر است امروز با حضور استاندار گیلان یک واحد تولید خوراک آماده طیور با ظرفیت تولید سالانه ۲۴ هزار تن به بهره برداری رسید که برای ساخت و تجهیز این واحد تولیدی با زیربنای آن دو هزار و۹۵۰ مترمربع ۲۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

    همچنین استاندار گیلان سردخانه یک هزار تنی با ظرفیت اشتغال ۱۲۰ نفر را افتتاح کرد. این واحد در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۲۲۷ متر در چهارطبقه با بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار بنا شده و ۶۰ میلیارد ریال نیز از محل تسهیلات بانکی تأمین شده است.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : مهر
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر