تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهاقتصاد
  • کد خبر : 46532
  • تاریخ انتشار : ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
  • پ
    استاندار گیلان تأکید کرد؛

    تعداد پروژه های عمرانی نیمه تمام در گیلان بالا است

    استاندار گیلان با اشاره به تعداد بالای پروژه های نیمه تمام در این استان، گفت: دولت عزم جدی در توسعه و عمران دارد.

    به گزارش عصر گیلان، اسدالله عباسی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی تأمین مصالح پروژه‌های استان و حل مشکلات اجرای پروژه راه آهن و آزادراه، اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های عمرانی گام مهم در توسعه جامعه بوده و زمینه ساز ایجاد تحول اقتصادی است.

    وی با اشاره به اینکه حذف بروکراسی، افزایش تعاملات بین بخشی و عزم جدی عاملی در مسیر پیشبرد اهداف توسعه‌محور است، افزود: پروژه‌های نیمه تمام عمرانی متعددی در استان وجود دارد که منافع اجرای آن در ابعاد ملی و بین المللی مدنظر است.

    عباسی تکمیل پروژه‌هایی همانند آزادراه قزوین- رشت، راه آهن رشت به انزلی و کاسپین و آستارا، احداث پل جاده‌ای آستارا-آستارا و عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان از جمله پروژه‌های مهم استان عنوان و اضافه کرد: باید به استانداردهای لازم در حوزه زیرساختی دست یابیم.

    استاندار گیلان در ادامه با اشاره به برخی پروژه‌های در دست اجرا همانند کنارگذر تالش، بندر انزلی، لنگرود و چابکسر، تعیین تکلیف تقاطع غیر همسطح ورودی شهر فومن و نیز تکمیل بزرگراه فومن – صومعه سرا – تالش – آستارا، تأکید کرد: تکمیل این پروژه‌های در حوزه زیر ساختی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

    وی بر لزوم تسریع در اجرای این پروژه‌ها تأکید و اضافه کرد: دولت عزم جدی در توسعه و عمران کشور دارد و تصمیم گیری ها، مصوبات و تخصیص‌های اعتباری صورت گرفته موید این امر است.

    عباسی با بیان اینکه تأمین مصالح برای اجرای پروژه‌ها نیازمند همگرایی و تعامل بین دستگاهی است، گفت: شکوفایی اقتصاد کشور در گرو اجرای این پروژه‌ها است و نباید با طولانی کردن روند صدور مجوزها، در اجرا و بهره برداری از اقدامات کلان تأخیر ایجاد شود.

    وی تکمیل راه آهن رشت – آستارا را موجب افزایش میزان صادرات و همچنین تعاملات اقتصادی بیشتر با کشورهای دنیا به ویژه همسایگان عنوان و بر لزوم نصب علائم راهنما در مسیر راه آهن تاکید کرد.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : مهر

    مطالب مرتبط

    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر