تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهاقتصاد
  • کد خبر : 38323
  • تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۱
  • پ
    استاندار گیلان تأکید کرد؛

    تسریع در روند جبران خسارت های ناشی از تندبادهای اخیر در تالش

    استاندار گیلان با اشاره به خسارت های ناشی از تندباد هفته های اخیر در شهرستان تالش، گفت: دستورات لازم برای تسریع در جبران این خسارت ها داده شده است.

    به گزارش عصر گیلان، اسدالله عباسی بعد از ظهر شنبه در بازدید از مناطق آسیب دیده از وزش تند باد هفته‌های گذشته در تالش در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه گزارش‌های اولیه از سوی فرمانداری شهرستان تالش در همان ساعات ابتدایی، اظهار کرد: معاون عمرانی استانداری گیلان با همراهی مدیران کل مربوطه در شهرستان تالش حضور یافتند.

    وی با بیان اینکه اقدامات اولیه مورد نیاز مردم این منطقه اعم از رسیدگی به قطعی برق و مواردی از این دست پیگیری شد، افزود: کارشناسان نیز بعد از عادی شدن شرایط برای برآورد خسارت در منطقه حاضر شدند.

    استاندار گیلان با اشاره به اینکه خسارت‌ها بیشتر در زمینه آسیب به سقف منازل بود که گزارش به برای وزیر ارسال و توضیحات مربوط نیز ارائه شد، گفت: بازدید امروز نیز به منظور رسیدگی به وضعیت و بررسی اقدامات انجام شده در روزهای گذشته انجام شده است.

    وی در ادامه به بازدید از پروژه‌های در دست اجرای شهرستان تالش و همچنین مناطق آسیب دیده از تندباد اخیر اشاره و اضافه کرد: احداث پل اسالم و کنارگذر تالش از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا است که بازدیدهایی از این طرح‌ها انجام شد.

    عباسی با بیان اینکه در مورد مدرسه شبانه روزی که در تندباد اخیر دچار آسیب شده بود دستورات لازم برای جا به جایی و تأمین وسایل گرمایشی داده شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه مرمت و بازسازی این مرکز آموزشی باید به صورت اساسی انجام شود دستورات لازم داده شد.

    وی با اشاره به موانع موجود در مسیر اجرای کنارگذر و کمربندی تالش، بیان کرد: دستورات لازم برای رفع این موانع نیز داده شد.

    استاندار گیلان در ادامه به موانع و مشکلات صادرات کیوی در شهرستان‌های غربی به ویژه تالش اشاره و اظهار کرد: جلساتی با سفرای کشورهای هدف به ویژه روسیه و همچنین معاون اقتصادی وزیر امور خارجه برگزار و گزارش‌ها داده شد.

    وی با بیان اینکه اقداماتی برای بخش قرنطینه محصولات کشاورزی نیز انجام شده است، گفت: حمایت از بخش تولید، نگهداری، زنجیره ارزش از تولید تا مصرف به ویژه برای کیوی، مرکبات حتی برنج و سایر محصولات کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

    عباسی همچنین به موضوع قطع درختان در برخی مناطق تالش اشاره و اضافه کرد: این درختان یا به صورت شخصی بوده و یا عمومی و برای منابع طبیعی بوده است که بر اساس قانون دستگاه قضائی و نظارتی اعلام کرده که این درختان باید کد گذاری و تعداد آنها نیز مشخص شود.

    وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته بخشی از کار انجام و مقرر شده که بخشی از درختان به مزایده گذاشته و درآمد حاصل از آن صرف جبران خسارت‌های مربوطه شود.

    استاندار گیلان با اشاره به اینکه بخش دیگر خسارت‌ها از منابع مدیریت بحران تأمین می‌شود، اضافه کرد: هم بخش‌هایی که در تندباد اخیر دچار آسیب شده و هم بخش‌های توسعه‌ای شهرستان به صورت ویژه دنبال می‌شوند.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : مهر

    مطالب مرتبط

    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر