تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 40676
  • تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
  • پ

    تزریق واکسن ۹ تا ۱۲ ساله های گیلان آغاز شد

    مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان از آغاز تزریق واکسن کرونا از امروز "شنبه" برای گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال در این استان خبر داد.

    به گزارش عصر گیلان، دکتر حسن رخ‌ شاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در زمان حاضر برای این گروه سنی ۲ نوع واکسن سینوفارم و پاستوکووک تزریق می‌شود.

    وی بیان داشت: تزریق واکسن برای این گروه های سنی مانند واکسیناسیون سایر جامعه هدف در پایگاه‌ها، مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت انجام می‌گیرد.

    مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با تشریح روند واکسیناسیون برای جامعه هدف گیلان افزود: تاکنون ۲ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۴۶۲ نفر از گروه سنی بالای ۱۲ سال استان معادل ۹۵ درصد دز نخست واکسن کرونا را انجام داده‌اند.

    به گفته رخ‌شاد یک میلیون و ۹۹۹ هزار نفر معادل ۸۹ درصد از جامعه هدف در این استان نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

    وی با بیان اینکه ۶۶۲ هزار و ۱۴۱ نفر از گروه سنی بالای ۱۸ سال گیلان نیز دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: با توجه به شیوع اومیکرون به عنوان سویه غالب کرونا ضروریست تا تزریق دز سوم واکسن نیز برای پیشگیری از ابتلا، کاهش شدت بیماری و مرگ از سوی مردم انجام شود.

    مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان ادامه داد: تاکنون از پنج میلیون و ۲۳۰ هزار و ۲۲۹ دز واکسن کرونا دریافتی برای این استان، پنج میلیون و ۸۴ هزار و ۸۳۱ دز توزیع شده‌است.

    آمار بیماران بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ که ۲۸ ماه جاری با ۱۱۸ مورد بستری به پایین‌ترین میزان طی سال جاری رسیده‌بود تقریبا یک روز بعد روند صعودی را آغاز کرد، بر اساس آخرین آمار، ۲۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

    براساس تازه‌ترین ارزیابی نرم افزار ماسک که روز گذشته “جمعه” هشتم بهمن اعلام شد، شهرستان لاهیجان در رنگ بندی نارنجی کرونایی قرار دارد، لنگرود، ماسال، فومن، آستانه‌اشرفیه، سیاهکل، رشت ، خمام، آستارا، رودبار، رودسر، بندرانزلی، رضوانشهر زرد و تالش، صومعه‌سرا، شفت و املش آبی هستند.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر