تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهاقتصاد
  • کد خبر : 20968
  • تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
  • پ
    مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد:

    بهره برداری از پروژه های آبخیزداری در 11 شهرستان / آخرین فرصت تمدید پروانه چرا

    مدیرکل منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه ۱۱ شهرستان گیلان از طرح های آبخیزداری سال ۹۹ بهره مند شدند، تصریح کرد: طرح های آبخیزداری اولویت  دار به ویژه در مناطق مستعد سیل و لغزش در دستور کار قرار دارد.

    به گزارش عصر گیلان، میرحامد اختری با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی به پروژه های آبخیزداری سال ۹۹ از محل صندوق توسعه ملی، اظهار کرد: کلیه این اعتبار جذب شده و شاهد موفقیت صد درصدی هستیم.

    وی با بیان اینکه ۱۱ شهرستان گیلان از طرح های آبخیزداری سال ۹۹ بهره مند شدند، تصریح کرد: طرح های آبخیزداری اولویت دار به ویژه در مناطق مستعد سیل و لغزش در دستور کار قرار دارد.

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، حفاظت از آب و خاک را مهمترین ماموریت طرح های آبخیزداری دانست و متذکر شد: سازه های آبخیزداری که در نقاط مختلف پیش بینی و احداث شده است، از حرکت سریع روان آب های ناشی از بارش و سیلاب جلوگیری می کند.

    اختری، یکی از کارکردهای سازه های آبخیزداری را ایجاد فرصت برای تغذیه چاه ها و جذب آب باران در سفره های زیرزمینی دانست و بیان کرد: آبخیزداری مدیریت منابع آب و خاک و جلوگیری از لغزش و رانش را دنبال می کند.

    وی از جذب اعتبار ۱۲۰ میلیون تومانی از محل اعتبارات ملی مدیریت پایدار مراتع در سطح سه شهرستان خبر داد و عنوان کرد: این پروژه ها نیز پیشرفت صد درصدی دارد.

    مدیرکل منابع طبیعی گیلان، هشتم آذر ۱۴۰۰ را آخرین فرصت پرداخت عوارض پروانه چرا دانست و گفت: مرتعداران و بهره برداران مجاز که تاکنون موفق به پرداخت حق و حقوق ناشی از تمدید سالانه پروانه چرای دام در سال های گذشته نشده اند، در صورت عدم احراز شرایط ابطال پروانه چرا، اجازه داده می شود نسبت به پرداخت بدهی خود به نرخ روز اقدام و متعاقب آن در اجرای بند ۲۰ فصل دوم شیوه نامه مربوطه، نسبت به تمدید پروانه و تهیه و اجرای طرح مرتعداری اقدام کنند.

    وی ادامه داد: پس از پایان مهلت قانونی اعلام شده، با بهره بردارانی که نسبت به تمدید پروانه اقدام نکرده باشند، طبق شیوه نامه برخورد و ضمن ابطال پروانه چرا، مرتع بلامعارض اعلام می شود.

    اختری، همچنین از تعیین فرصت دو ساله برای تمدید پروانه های چرا خبر داد و یادآور شد: یکی از اعضای خانواده صاحبان پروانه های چرا که در سنوات گذشته فوت شده و پروانه های آنان بلاتکلیف است، می تواند با طی مراحل قانونی نسبت به انتقال این پروانه به نام خود و ادامه شغل دامداری اقدام کند.

    وی پنچ مرداد سال ۱۴۰۱ را نقطه پایان این واگذاری قانونی دانست و تصریح کرد: بعد از پایان مهلت تعیین شده این پروانه ها ابطال خواهد شد.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا

    مطالب مرتبط

    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر