تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهورزشی
  • کد خبر : 11148
  • تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴
  • پ
    هفته بیست و ششم لیگ برتر؛

    برد استقلال برابر تراکتور / تساوی پرسپولیس و سپاهان / تقسیم امتیازات نفت و نساجی در آبادان

    تیم فوتبال استقلال به لطف اشتباهات مدافعان تراکتور و البته درخشش مهاجم ریز نقش خود موفق شد به سه امتیاز دیدار برابر تیم تبریزی دست پیدا کند و به مسیر پیروزی‌های قبلی برگردد.

    به گزارش عصر گیلان، در ادامه مسابقات هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال امروز سه شنبه تیم استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف تراکتور رفت که این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود آبی پوشان به پایان رسید. هادی محمدی (۵۵ – گل به خودی) و مهدی قایدی (۵۹) برای استقلال گل زدند. امین اسدی در دقیقه ۹۳ برای تراکتور گل زد.

    این بازی از ساعت از ساعت ۱۹:۱۵ آغاز شد و استقلال در دقایق ابتدایی بازی هجومی تری به نمایش گذاشت. محور حملات استقلال بر روی حرکات سرعتی مهدی قایدی بنا شده بود.

    این بازیکن در دقیقه ۱۴ با یک شوت از راه دور فرصت خوبی برای باز کردن دروازه تراکتور داشت اما راه به جایی نبرد. شاگردان فرهاد مجیدی در استقلال در چند صحنه دیگر هم حملاتی روی دروازه تراکتور ایجاد کردند اما در به ثمر رساندن ضربات پایانی به نتیجه نرسیدند.

    تراکتور هم که دومین بازی خود را با هدایت فیروز کریمی تجربه می‌کند، در این نیمه نتوانست خطر زیادی روی دروازه استقلال ایجاد کند.

    پیمان کشاورز بازیکن تراکتور در دقیقه ۲۰ این مسابقه دچار مصدومیت شد و جای خود را به سعید ایران خواه داد.

    در نیمه دوم هر چند استقلال تلاش زیادی کرد تا به گل برسد اما اگر اشتباه مدافعان تراکتور نبود شاگردان فرهاد مجیدی با روش بازی که در پیش گرفته بودند نمی توانستند به گل برسند. با این حال اشتباهات مدافعان تراکتور این فرصت را به استقلال داد که با درخشش مهدی قایدی به دو گل برسند.

    در دقیقه ۵۵ این دیدار اشتباه مدافعان تراکتور این فرصت را به مهدی قایدی گریزپای داد که با ورود به محوطه جریمه ضربه ای را به توپ بزند که تلاش مدافع تراکتور برای نرسیدن توپ به دروازه راه به جایی نبرد و در حالی که هادی محمدی قصد داشت توپ را دفع کند آن را به سقف دروازه کوبید.

    در دقیقه ۵۹ مهدی قایدی این بار از دفع توپ اشتباه محمدرضا اخباری دروازه بان تراکتور استفاده کرد و پس از ورود به محوطه جریمه از سردرگمی مدافعان حریف استفاده کرد و با ضربه ای دقیقه گل دوم آبی ها را به ثمر رساند.

    در حالی که بازی وارد وقت های اضافه شده بود تراکتور یکی از گل های خورده را جبران کرد و توسط امین اسدی به گل رسید اما در نهایت تلاش قرمزپوشان برای رسیدن به گل دوم ثمری نداشت تا آبی پوشان به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کنند و پس از تساوی برابر آلومینیوم دوباره به مسیر برد برگردند.

     

    موتور ماشین دیر روشن شد/ بازگشت امید بقا به تیم قعرنشین

    تیم فوتبال ماشین سازی تبریز با پیروزی قاطع برابر مس رفسنجان کمی به ماندن در لیگ برتر امیدوار شد.

    تیم فوتبال ماشین سازی تبریز از ساعت ۱۹ امروز میزبان مس رفسنجان بود که با پیروزی قاطع سه بر صفر میزبان همراه بود.

    محمد امین اسدی (۱۲)، بهمن سالاری (۴۱) و حسین قاسمی (۹۴) برای ماشین سازی گلزنی کردند.

    شاگردان علیرضا اکبرپور در حالی به پیروزی قاطع مقابل حرف رفسنجانی خود رسیدند که در قعر جدول حضور داشته و شانس اندکی برای ماندن در لیگ برتر دارند. با این حال سه امتیاز این دیدار باعث شد تا ماشین سازی ۱۴ امتیازی شده و امیدوار به بازی‌های پیش رو و نتایج سایر تیم‌ها برای بقا در لیگ برتر بماند.

     

    پیکان برای پرسپولیس بازی کرد/ تساوی سخت برای سپاهان!

    تیم فوتبال سپاهان اصفهان بار دیگر تن به تساوی داد تا از مدافع عنوان قهرمانی برای رسیدن به صدر جدول فاصله بگیرد.

    تیم فوتبال پیکان تهران از ساعت ۱۹:۵۰ امروز میزبان سپاهان اصفهان در ورزشگاه شهر قدس بود که تلاش دو تیم در پایان نود دقیقه با تساوی یک – یک به پایان رسید.

    علیرضا کوشکی (۲۷) و احسان حاج صفی (۳۷) برای سپاهان گلزنی کردند.

    این تساوی در حالی کسب شد که پیکانی‌ها پس از بازگرداندن سه امتیاز بازی خود با سایپا از سوی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال با انگیزه فراوان مقابل مدعی عنوان قهرمانی قرار گرفت.

    شاگردان مهدی تارتار در حالی که گل اول بازی را در دقیقه ۲۷ زدند نتوانستند مقابل حملات گسترده سپاهان دوام آورده تا میهمان اصفهانی در دقیقه ۳۷ بتواند گل تساوی را به ثمر برساند. گلی که توسط احسان حاج صفی به ثمر رسید اما حاشیه‌های فراوانی را برای تیم داوری از سوی نیمکت پیکان ایجاد کرد.

    این دیدار در نیمه دوم با دفاع چند لایه پیکان و حملات بدون هدف سپاهان راه به جایی نبرد تا گلی به همراه نداشته باشد و دو تیم تقسم امتیاز کنند.

    نتیجه‌ای که یدون شک به ضرر سپاهان اصفهان در مسیر کورس قهرمانی با پرسپولیس است.

    زردپوشان اصفهانی با این نتیجه، ۵۳ امتیازی شدند تا فارغ از نتیجه دیدار امشب پرسپولیس و فولاد همچنان در جایگاه دوم باقی بمانند.

    پیکان نیز ۳۵ امتیازی شد تا همچنان در میان ههای جدول برای خود حاشیه اطمینان ایجاد کند.

     

    برد گل گهر و پدیده در شب شکست میهمانان/ نفت مسجدسلیمان در خطر

    تیم های فوتبال گل گهر سیرجان و پدیده مشهد موفق به پیروزی مقابل رقیبان خود شدند.

    دیدار تیم‌های فوتبال گل گهر سیرجان و آلومینیوم اراک باعث تقابل امیر قلعه نویی و علیرضا منصوریان شد تا تلاش دو تیم با پیروزی دو بر یک میزبان سیرجانی به پایان برسد.

    احمد زنده روح (۲۹) و گادوین منشأ (۹۴- پنالتی) برای گل گهر و حامد پاکدل (۶۰ – پنالتی) برای آلومینیوم گلزنی کردند.

    برد گل گهر باعث شد تا این تیم با ۳۸ امتیاز موقتا به رده چهارم جدول صعود کند و شاگردان منصوریان پس از هفته‌ها شکست خورده و ۳۷ امتیازی باقی بمانند تا به رده پنجم جدول نقل مکان کنند.

    همچنین تیم فوتبال پدیده نیز در مشهد توانست با تک گل حسین مهربان (۴۵) مقابل نفت مسجدسلیمان به پیروزی برسد تا شاگردان مهدی رحمتی با پیروزی در خانه به امتیاز ۳۷ برسند. شاگردان محمود فکری نیز ۲۸ امتیازی باقی ماندند تا همچنان خطر سقوط را احساس کنند.

     

    تقسیم امتیازات نفت و نساجی در آبادان/ قائمشهری ها همچنان در خطر

    دیدار تیم های فوتبال نفت آبادان و نساجی مازندران با تساوی به پایان رسید.

    تیم فوتبال صنعت نفت آبادان از ساعت ۲۱ امشب میزبان نساجی مازندران در ورزشگاه تختی بود که این دیدار با تساوی یک – یک به پایان رسید.

    محمود مطلق زاده (۴۲) برای نفت آبادان و حامد شیری (۴۵) برای نساجی مازندران گلزنی کردند.

    تک امتیاز این دیدار برای دو تیم باعث شد آبادانی‌ها ۳۳ امتیازی شده و نساجی مازندران نیز به امتیاز ۲۶ برسد تا آنها نیز همچنان خطر سقوط را احساس کنند.

     

    پرسپولیس از هدیه سپاهان استفاده نکرد/ تساوی سرخپوشان برابر فولاد

    تیم فوتبال پرسپولیس که امیدوار بود با استفاده از تساوی سپاهان فاصله خود با تعقیب کننده اصلی‌اش را بیشتر کند، در دیداری که چنگی به دل نزد برابر فولاد خوزستان به تساوی رسید.

    در ادامه رقابت های هفته بیست و ششم لیگ برتر از ساعت ۲۱:۱۰ دقیقه امروز سه شنبه تیم فوتبال فولاد در ورزشگاه اختصاصی خود میزبان پرسپولیس بود که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

    سرخپوشان تهرانی که صدرنشین جدول رده بندی هستند برای کسب سه امتیاز این دیدار گام در زمین گذاشتند و فولاد هم برای اینکه بتواند سهمیه آسیایی را از آن خود کند در همان ابتدا با پرس بالا تلاش کرد به دروازه تیم مهمان نزدیک شود.

    با این حال در نیمه اول دو تیم نتوانستند دروازه‌ها را تهدید کنند و بیشتر توپ در میانه میدان در جریان بود و تعداد خطاهایی که دو تیم انجام می‌دادند بازی را تحت تأثیر قرار داده بود.

    در دقیقه ۴۳ شهریار مغانلو قصد حمل توپ به سمت دروازه فولاد را داشت که با خطا متوقف شد و به دلیل درگیری که با بازیکن فولاد پیدا کرد هر دو بازیکن از داور کارت زرد دریافت کردند.

    نیمه دوم با شرایط متفاوتی شروع شد چرا که پرسپولیس از نتیجه دیدار سپاهان و پیکان اطلاع داشت و می‌دانست که رقیب اصلی اش برای قهرمانی دو امتیاز از دست داده است. به همین خاطر از همان دقایق ابتدایی نیمه دوم فوتبال هجومی را در دستور کار قرار داد.

    با این حال بازهم تا وقت استراحت در دقیقه ۷۵ دو تیم نتوانستند نمایش خوبی داشته باشند و دروازه‌ها به طور جدی تهدید نشد. یحیی گل محمدی که این بازی را به دلیل محرومیت از روی سکوها پیگیری می‌کرد برای رسیدن به پیروزی وحید امیری و سیامک نعمتی را پس از بهبود مصدومیت شأن به زمین فرستاد تا روند هجومی این تیم بهتر شود.

    در دقیقه ۸۰ سرخپوشان موقعیت خوبی برای رسیدن به گل برای خودشان ایجاد کردند اما قبل از اینکه احمد نورالهی به سمت دروازه شوت کند ساسان انصاری روی پای او تکل رفت و یک موقعیت خوب را از شاگردان گل محمدی گرفت.

    دقایق پایانی با میل هجومی بیشتر تیم فولاد همراه بود و شاگردان جواد نکونام تلاش کردند به گل برتری دست پیدا کنند اما در نهایت این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

    پرسپولیس با این تساوی ۵۵ امتیازی شد و همچنان با دو امتیاز بیشتر نسبت به سپاهان در صدر جدول باقی ماند.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : مهر

    مطالب مرتبط

  • پائز: ایران باید کنار هم جنگیدن را یاد بگیرد ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
  • پرسپولیس قهرمان شد ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۸
  • نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر