تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 40597
  • تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
  • پ
    معاون توسعه روستایی دولت:

    برداشت بی رویه از رودخانه ها در حوزه راه و آب مشکل ایجاد کرده

    معاون توسعه روستایی دولت، دومین مشکل شهرستان فومن را برداشت بی رویه و ناهماهنگ از بستر رودخانه ها به صورت شن و سنگ دانست و بیان کرد: برداشت های بی رویه مشکلاتی را در حوزه آب و راه ایجاد کرده است و شاهد تخریب و آسیب دیدگی پل ها هستیم.

    به گزارش عصر گیلان، سید امیرحسین مدنی در جلسه شورای اداری شهرستان فومن، یکی از مهمترین روش ها برای حل مشکلات مردم را انتقال درست مسائل و مشکلات به مسئولان دانست و اظهار کرد: مسئولان باید ساز و کاری را ایجاد کنند تا مشکلات درست و دقیق از بدنه جامعه به لایه های کارشناسی و سپس مدیریتی منتقل شود.

    وی با بیان اینکه از ابتدای دولت تاکنون سعی کردیم مشکلات در حوزه منابع طبیعی و طرح هادی روستاها را حل کنیم، افزود: مردم بهترین منتقل کننده مسائل و مشکلات به مسئولان هستند، زیرا سال ها با مشکلات مواجه بودند و آسیب ها را متحمل شدند.

    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری، با تاکید بر لزوم دیدار بدون واسطه مسئولان با مردم، تصریح کرد: در بین مردم بودن بسیار مفید است و باید این شیوه را ادامه دهیم.

    مدنی، با اشاره به مشکلات فراوان شهرستان بزرگ و ارزشمند فومن به ویژه در حوزه روستاها، اضافه کرد: باید تعارضات بین مردم با بنیاد مسکن و منابع طبیعی را حل کنیم و ماده ۴ فقط در یک روستا اعمال شده است.

    وی دومین مشکل شهرستان را برداشت بی رویه و ناهماهنگ از بستر رودخانه ها به صورت شن و سنگ دانست و بیان کرد: برداشت های بی رویه مشکلاتی را در حوزه آب و راه ایجاد کرده است و شاهد تخریب و آسیب دیدگی پل ها هستیم.

    معاون توسعه روستایی دولت خواستار هماهنگی وزارت صمت و آب منطقه ای در حوزه برداشت از رودخانه ها و احداث کف بندها شد و خاطرنشان کرد: برداشت از رودخانه ها اول باید برای مردم همین منطقه باشد و سپس به سایر مناطق برود.

    وی مشکل راه و فرسودگی شبکه آب و برق را نیز یادآور شد و گفت: متاسفانه شاهد تنش آبی در شهرستان فومن هستیم و ۲۵ روستا با تنش آبی در فصل کشاورزی مواجه هستند.

    مدنی، همچنین به مسئله میراث فرهنگی در شهرک ماسوله اشاره و عنوان کرد: اقلیم ماسوله سردسیر بوده و نیازمند گاز است لذا به واسطه توریستی بودن این منطقه و لزوم برخورداری مردم از نعمت گاز، خواستار هماهنگی بین میراث فرهنگی و وزارت نفت هستیم.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر