تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 42674
  • تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
  • پ
    سخنگوی علوم پزشکی گیلان عنوان کرد:

    انجام ۲۸ هزار مورد بازرسی کرونایی در اماکن عمومی/ لزوم رعایت فاصله ۲ متری

    سخنگوی علوم پزشکی گیلان گفت: طی دو ماه گذشته تعداد ۳۳۹ بازرس و کارشناس بهداشت و سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در فضاهای دولتی و خصوصی را بررسی کردند.

    به گزارش عصر گیلان، دکتر فردین مهرابیان از بستری شدن ۱۱۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۶۲۹ بیما کرونایی بستری داریم و ۱۲۶ نفر بدحال هستند.

    وی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته تعداد ۳۳۹ بازرس و کارشناس بهداشت و سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در فضاهای دولتی و خصوصی را بررسی کردند، گفت: این بازرسان و کارشناسان در قالب ۱۵۹ تیم وظیفه نظارت بر مدیریت هوشمند بیماری کرونا را در اماکن عمومی استان بر عهده دارند.

    سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از انجام ۲۸ هزار و ۷۴۸ مورد بازرسی خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۴۳۸ مورد اخطار و معرفی به مراجع ذیصلاح و ۲۲ مورد پلمب انجام شده است.

    مهرابیان در ادامه دوران نهفتگی بیماری کووید به ویژه سویه امیکرون را حدود سه تا ۱۴ روز دانست و یادآور شد: حدود ۸۱ درصد از بیماران مبتلا به صورت بی علامت هستند و یا علائم خفیف دارند.

    وی با بیان اینکه انتقال ویروس از طریق ترشحات تنفسی یعنی سرفه، عطسه و صحبت کردن از فردی به فرد دیگر صورت می‌گیرد، تاکید کرد: رعایت فاصله فیزیکی حداقل دو متر و استفاده از تهویه مناسب و ماسک می‌تواند از شیوع این بیماری جلوگیری کند.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر