تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهسیاست
  • کد خبر : 37411
  • تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
  • پ

    انتقاد نماینده ولی فقیه در گیلان از وضعیت جاده ها

    آیت الله فلاحتی: گیلان از زیرساخت‌های جاده ای مناسب برخوردار نیست.

    به گزارش عصر گیلان، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در دیدار مدیرکل، معاونان و روسای ستادی و شهرستانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به نبود زیرساخت‌های جاده‌ای در استان گفت: گیلان استانی بارانی و رطوبتی است و این امر مصالح مورد نیاز خود را طلب می‌کند.

    آیت الله فلاحتی، فرهنگ سازی در رعایت قوانین جاده‌ای را بسیار موثر دانست و افزود: با ایجاد بستر‌های فرهنگی می‌توان تلفات جاده‌ای را کاهش داد و در این راستا فرهنگ ترافیکی باید در جامعه نهادینه شود.

    وی با بیان اینکه متولیان بخش جاده‌ای می‌توانند در این عرصه فرهنگ سازی کنند، افزود: استفاده از تریبون‌های نمازجمعه در توسعه فرهنگ ترافیکی اثرگذار است.

    امام جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه خدمات راهداران از نگاه الهی پوشیده نیست، تصریح کرد: تلاش کنید به عمل خود رنگ ایمان دهید، زیرا این عمل و ایمان است که در کنار هم نتیجه می‌دهد.

    آیت الله فلاحتی، فعالیت راهداران را سخت دانست و افزود: نظارت بر مراکز خدمات رفاهی جاده‌ای از جمله وظایف راهداری محسوب می‌شود و این نظارت تاثیرگذار است.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نیز در این دیدار گفت: نگه داری از ۱۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر جاده‌های مختلف استان به عهده راهداری است.

    فریبرز مرادی به وجود ۳ پایانه بار در رشت، انزلی و آستارا اشاره کرد و افزود: تعداد ۱۰ پایانه مسافری در گیلان فعال است.

    وی با اشاره به وجود ۱۲ هزار راننده در عرصه بار و مسافر گیلان تصریح کرد: تعداد ۸ هزار وسیله نقلیه در عرصه کالا و مسافر استان فعالیت می‌کنند.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، ۶۰ درصد تلفات جاده‌ای استان را مربوط به عابران پیاده و موتورسواران دانست و تصریح کرد: بیشتر تلفات جاده‌ای استان مربوط به افراد سالمند است.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : خبرگزاری صدا و سیما
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر