تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهسیاست
  • کد خبر : 5705
  • تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
  • پ
    نماینده ولی فقیه در گیلان:

    امروز گفتمان پاسخگو نیست/ میدان همه چیز را ختم به خیر می کند

    نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه در دنیای امروز گفتمان پاسخگو نیست، تصریح کرد: اندیشمندان معاصر و جوانان خردمند دریافته اند که میدان و مقاومت و مبارزه همه چیز را ختم به خیر می کند و می تواند بذر امید را در دل مظلومان عالم بکارد.

    به گزارش عصر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی در اجتماع حمایت از نهضت مقاومت مردم مظلوم فلسطین که در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام، شرط مسلمانان بودن را در فریادرسی از برادران ایمانی دانست و اظهار کرد: حرکت امروز مردم رشت برای رضای خدا و لبیک گویی به ندای پیامبر(ص) در پشتیبانی از مسلمانان است که امیدواریم در جای جای کشور شکل بگیرد.

    وی با بیان اینکه فریاد استغاثه مسلمانان در یک نقطه از دنیای اسلام به گوش ما می رسد، تصریح کرد: قدس و فلسطین قطعه ای از جغرافیای اسلام و اولین قبله گاه مسلمانان بوده که دستخوش تلخ ترین حادثه یعنی اشغال شده است.

    امام جمعه رشت، با اشاره به آوار شدن خانه و کاشانه زنان و کودکان فلسطینی در دل شب، عنوان کرد: مردم غیر مسلمان نیز وقتی صدای گریه کودکان فلسطینی را می شنوند که با تسبیحات اربعه خود و خواهران و برادران خردسالشان را آرام می کنند، آرامش خودشان را از دست می دهند و اشکشان جاری می شود.

    آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه مردم ایالات متحده آمریکا نیز در حمایت از مردم فلسطین به خیابان ها آمده اند، گفت: مبارزات جانانه جبهه مقاومت فلسطین حکایت از شکل گیری انتفاضه سوم دارد که در طول ۷۳ سال اشغال این سرزمین اسلامی کم نظیر و بی نظیر است.

    وی با اشاره به آغاز مقاومت جدید فلسطینیان علیه اسرائیل غاصب از محله شیخ جراح، ادامه داد: اسرائیل همچون یک غده سرطانی در سال ۱۹۴۸ در سرزمین های اسلامی جا خوش کرد و به وسیله سازمان های بین المللی به رسمیت شناخته شد لذا جمعی از مسلمانان که در بخش اشغالی اسرائیل جعلی زندگی می کردند به سمت قدس شرقی که فاصله کمی با بیت المقدس دارد، آورده شدند.

    نماینده ولی فقیه در گیلان، قرارداد پنهانی سال ۱۹۴۹ میام دولت جعلی اسرائیل و اردن را موجب قیمومیت اردن بر قدس شرقی دانست و متذکر شد: مردم این منطقه که بعد از ساکن شدن جمعی از مسلمانان فلسطینی بخش اشغالی به عنوان محله شیخ جراح شناخته می شود، حمایت از غزه را ادامه دادند.

    وی با بیان اینکه انتفاضه جدید دیگر آرامش صهیونیست ها را از بین خواهد برد، خاطرنشان کرد: امروز مقاومت در غرب آسیا پاسخ داده و جوانان فلسطینی باور دارند که راهی جز مقاومت در برابر صهیونیست های غاصب نیست.

    آیت الله فلاحتی، افول و اضمحلال رژیم صهیونیستی را نزدیک دانست و افزود: دولت نتانیاهو در سراشیبی سقوط قرار گرفته و همپیمانان غربی و عربی این جبهه عبری نیز رو به سوی اضمحلال و نابودی دارند.

    امام جمعه رشت، غرب آسیا را یکی از بسترهای مناسب برای جولان استکبار جهانی و صهیونیسم دانست و تاکید کرد: امروز خاورمیانه به میدان تاخت و تاز علیه سربازان غربی مبدل شده و جبهه مقاومت در یمن و سوریه و عراق و فلسطین چیزی جز سردرگمی برای قدرت های استکباری ندارد.

    وی با اشاره به وعده های ناکام نتانیاهو در مهار ایران هسته ای و اسقاط دوات بشار اسد و همراه سازی دول اروپایی و ساحات بین المللی با رژیم جعلی اسرائیل، اظهار کرد: طی چند سال اخیر هیچ یک از وعده های نتانیاهو عملی نشده و شاهد زوال دولت او و شکست سیاسی و منطقه ای صهیونیست ها هستیم لذا اقدام دیوانه وار علیه غزه نوعی سرپوش گذاشتن بر این ناکامی هاست.

    نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به اجرای آیین تلمود در مسجدالاقصی توسط دو هزار یهودی تندرو و صهیونیست همزمان با ماه رمضان امسال و ادعای تخریب این مسجد مقدس و بنای معبد جدید، خاطرنشان کرد: اجرای این آیین در اولین قبله گاه مسلمانان بر خلاف دین خدا بود که خشم مسلمانان را برانگیخت.

    آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه صهیونیست ها تصمیم به تخریب خانه و کاشانه فلسطینیان و آواره کردن آنان از سرزمینشان گرفتند، گفت: این اقدام دشمن با مواجهه سخت و مقاومت شدید مردم شیخ جراح و فلسطین اشغالی و غزه رو به رو شد.

    وی به اعلام انزجار آزادی خواهان سراسر دنیا از حرکت شوم اسرائیل اشاره کرد و افزود: رژیم جعلی و غاصب اسرائیل دیگر جایی در منطقه و دنیا ندارد و به زودی شاهد محو این غده چرکین از دنیای اسلام خواهیم بود.

    امام جمعه رشت، ضمن قدردانی از حمایت و اعلام برائت مردان و زنان و جوانان و نوجوانان از مسلمانات مظلوم فلسطین، عنوان کرد: یاسر عرفات با به رسمیت شناختن اسرائیل جعلی ۱۹۴۸ نه تنها نتوانست پایتختی قدس شرقی را اعلام کند، بلکه گرفتار توطئه سازمان های بین المللی شد و او را از منطقه دور کردند. امروز نیز توطئه جدید سازمان ملل در حمایت ظاهری از فلسطین و پذیرش نماینده این کشور شکل گرفته و فقط موجب گسترش اراضی اشغالی شده است و هیچ حقی برای فلسطین قائل نیست.

    وی با بیان اینکه در دنیای امروز گفتمان پاسخگو نیست، تصریح کرد: اندیشمندان معاصر و جوانان خردمند دریافته اند که میدان و مقاومت و مبارزه همه چیز را ختم به خیر می کند و می تواند بذر امید را در دل مظلومان عالم بکارد.

    نماینده ولی فقیه در گیلان، با ابراز تاسف از برخی اندیشه های متحجرانه در درون جامعه اسلامی مبنی بر پذیرش آقایی دنیای استکبار، یادآور شد: سردمداران آمریکای پوشالی و اروپای یدک کش و اسرائیل جعلی منطقی جز منطق زور ندارند و فقط مقاومت و برخورد هجومی و مبارزه و گلوله و موشک و پهپاد را می فهمند لذا مسلمانان در برابر قدرت های استکباری باید به اقتدار داخلی بپردازند و جبهه مقاومت را تقویت کنند و پیرو رهبری واحد در دنیای اسلام باشند تا شاهد فروپاشی غرب سرمایه داری همچون شرق سوسیالیسم باشیم.

    آیت الله فلاحتی، جمهوری اسلامی ایران را الگوی مقاومت و مبارزه سخت و بی امان علیه استکبار دانست و گفت: مقاومت در برابر جبهه غربی – عربی – عبری تنها راه دنیای اسلام برای رهایی از آلام است و فرزندان خمینی کبیر و شاگردان مکتب حاج قاسم ها و حق بین ها این آموزه را به ما منتقل کردند.

    وی مقام معظم رهبری را سکاندار کشتی دنیای اسلام و مسلمانان جهان دانست و خاطرنشان کرد: امروز گفتمان رهبر انقلاب گفتمان جوانان دنیای اسلام است و امیدواریم انتفاضه جدید مردم فلسطین منجر به نابودی نظام سلطه شود.

    امام جمعه رشت، جنایات به وقوع پیوسته در عراق و افغانستان و یمن و سوریه را نشات گرفته از آمریکا دانست و اضافه کرد: آمریکایی ها با این جنایات می خواهند اعلام کنند عدم حضورشان در منطقه موجب نابودی مردم می شود، اما خودشان باید غرب آسیا را ترک کنند، زیرا خاورمیانه میدان قدرت های جهانی نیست.

    وی با بیان اینکه رهبران فاسق کشورهای اسلامی چیزی جز فنا و نابودی دنیای اسلام را نمی خواهند، اظهار کرد: تحلیلگران سیاسی باور دارند که آل سعود با نفود سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خود در ساحات بین المللی، اسرائیل را بنا کرده و لذا جوانان فلسطینی مراقب باشند تا آل سعود جایگزین صهیونیست ها نشود.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر