تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهسیاست
  • کد خبر : 19617
  • تاریخ انتشار : ۰۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
  • پ

    امام جمعه رشت: سهم خواهی سیاسی ممنوع / دولت به فکر ثبات در بازار باشد

    امام جمعه رشت با اشاره به اینکه نباید به دنبال سهم خواهی سیاسی باشیم، گفت: دولت باید تورم را مهار و ثبات را به بازار برگرداند.

    به گزارش عصر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: مسئولان نظام باید از سیره و روش این دو شهید بزرگوار الگو برداری کنند.

    وی در ادامه به رأی اعتماد مجلس به کابینه جدید و تشکیل نخستین جلسه هیئت دولت اشاره کرد و گفت: مبارزه با فساد و رانت خواری و رفع مشکلات موجود در ساختار اداری از مهم موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

    امام جمعه رشت با اشاره به برخی اولویت‌های بیان شده از سوی دولت سیزدهم، اضافه کرد: ساخت یک میلیون مسکن در سال یکی از این اولویت‌ها است و همچنین دولت باید راهکارهای مناسبی برای مهار تورم داشته باشد.

    وی به تورم در کشور اشاره و تأکید کرد: مهم‌ترین توصیه‌ای که مسئولان می‌کنیم این است که اختلافات در سطح کارشناسی را به سطح جامعه نکشانند و یک صدا باشند.

    نماینده ولی فقیه در استان گیلان همچنین به موضوع انتخاب استانداران و سایر مدیران اشاره کرد و افزود: جوانی، تخصص، تعهد و انقلابی بودن از مهم‌ترین ویژگی‌های است که باید دولت در انتخاب این افراد به آن توجه کند.

    وی در ادامه با بیان اینکه ایران جوانان متخصص، متعهد و انقلابی زیادی دارد، تصریح کرد: نباید به دنبال سهم خواهی سیاسی باشیم این موضوع باید به عنوان یک اولویت در دولت سیزدهم قرار گرفته و تنها به فکر حل مشکلات باشند.

    آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه عده‌ای به دنبال ایجاد بی ثباتی در قیمت‌ها و بازار هستند، اضافه کرد: دولت باید با مهار افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها و تشدید نظارت‌ها ثبات را بر بازار حاکم کند.

    وی نبود نظارت دقیق و مناسب بر بازار و قیمت‌ها عواقب نامناسبی همانند کمبود سرم در بازار را ایجاد کرد، افزود: وجود برنامه و نظارت دقیق می‌تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند.

    امام جمعه رشت در ادامه به وضعیت افغانستان و اقدامات آمریکا و سایر هم پیمانانش در این کشور طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: به طالبان خوشبین نیستیم اما آنها قدرت کافی را ندارد.

    وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا بارها شاهد اقدامات غیر انسانی از آمریکایی‌ها بودیم، بیان کرد: جای تعجب است که هنوز عده‌ای در داخل دل به آمریکا داده‌اند.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : مهر
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر