تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهسیاست
  • کد خبر : 56550
  • تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
  • پ

    امام جمعه رشت: انسانهای آرمان‌گرا ورزش را برای پرورش روح می‌خواهند

    نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: ما ورزش را برای سلامتی تن می‌خواهیم اما انسانهای آرمان‌گرا آن را برای پرورش روح انجام می دهند واین امر به تعالی انسان منجر می شود.

    به گزارش عصر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی روز دوشنبه در دیدار با مسئولان ورزش و روسای ادارات ورزشی شهرستانهای گیلان در رشت اظهار داشت: هر رشته ورزشی به نوعی تمریناتی برای پرروش جسم و ذهن دارد که صبر و پایداری و همچنین تلاش صحیح در این ورزشها موجب به تعالی رسیدن انسان خواهد شد.

    وی در ادامه به نوجوانان و جوانان نسل امروز اشاره کرد و گفت: نسل امروز بالنده‌ است و به جرات می‌توان گفت نسبت به ۲ قرن گذشته، بالنده‌تر و باهوش‌تر هستند و هم‌اینک شاهدیم که جوانان ما در عرصه‌های مختلف ورزشی، علمی، هنری، فرهنگی می‌درخشند.

    امام جمعه رشت افزود: همچنین توفیقات و دستاوردهای علمی و دفاعی ما توسط جوانان نخبه کشور به دست آمده است. جوانانی داریم که توانستند تکنولوژی پهپاد را بومی‌سازی کنند موضوعی که از تصور سایر کشورها به دور بود.

    نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: در سایه تلاش و هوش جوانان این مرز و بوم امروزه توان موشکی ما با کشورهای پیشرفته جهان قابل مقایسه است و به همین دلیل دشمنان جرات تعرض به کشور ما را ندارند.

    آیت الله فلاحتی بیان کرد: از این‌رو دشمنان می‌خواهند که مراکز علمی کشور در خواب فرو رفته و پیشرفت و توسعه کشور را که از طریق همین جوانان نخبه و تحصیلکرده حاصل شده و می‌شود متوقف کنند اما جوانان ما هوشیارند و در عرصه‌های مختلف ورزشی و علمی با تمام توان خود حضور می‌یابند.

    حضور تاثیرگذار ورزشکاران در عرصه های اجتماعی

    مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان هم در این نشست گفت: همواره ورزشکاران، قهرمانان و پهلوانان ما در عرصه‌های مختلف اجتماعی حضور تاثیرگذار و پررنگی داشته و دارند.

    جهانبخش آرمان افزود: در همه عرصه‌هایی که انقلاب ما نیازمند حضور همه جانبه اقشار مختلف مردم بود، خوشبختانه قهرمانان و پهلوانان ما همدوش و همگام با سایر اقشار مردم در عرصه‌ها حضور یافته و حتی پیشرو نیز بودند.

    وی بیان کرد: رهنمودهای مسئولان کشور نیز در حضور قهرمانان و ورزشکاران در عرصه‌های مختلف اجتماعی نیز تاثیرگذار است و حتی نقش آفرینی بی بدیل ادارات و هیات‌های ورزشی را نیز در مناسبت‌های مختلف شاهدیم که نمونه بارز آن راهپیمایی ۱۳ آبان بود که جامعه ورزش گیلان حضور چشمگیری داشت.

    در دیدار جامعه ورزش گیلان با آیت الله رسول فلاحتی که در سالن آمفی تئاتر مهمانسرای المپیک رشت برگزار شد، علاوه بر مدیرکل و معاونین این اداره، روسای ادرات ورزشی شهرهای مختلف گیلان و تعدادی از روسای هیاتهای ورزشی این استان حضور داشتند.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایرنا
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر