تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهسیاست
  • کد خبر : 21264
  • تاریخ انتشار : ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
  • پ

    امام جمعه اسالم: احیای فرهنگ در جامعه مطالبه مهم مردم از دولت سیزدهم است

    امام جمعه اسالم با اشاره به اینکه فرهنگ زیربنای همه ساختارهای جامعه است، گفت: احیای فرهنگ مطالبه و خواسته مهم مردم از دولت سیزدهم است.

    به گزارش عصر گیلان، حجت الاسلام محمدجواد باقری در خطبه های نماز جمعه این هفته بخش اسالم با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) به بیان شخصیت و ویژگی‌های آن امام بزرگوار پرداخت و گفت: در شرایط خفقان سخت حکومت اموی امام سجاد (ع) با سلوک معنوی و دعا و مناجات آموزه‌های دینی را به شیفتگان معرفت و معنویت انتقال می‌داد.

    وی به نقش بی بدیل امام سجاد (ع) در زنده نگه داشتن نهضت عاشورا با گریه اشاره کرد و افزود روش تبلیغی امام سجاد (ع) روش چهره به چهره بود. ایشان برده‌ها را خریداری می‌کرد و پس از تربیت آنها و رساندن به رشد و کمال معنوی آنها را در راه خدا آزاد می‌کرد که هر کدام از آنها مبلغان بزرگی برای مکتب اهل بیت (ع) می‌شدند.

    امام جمعه اسالم با اشاره به سفرهای استانی هیئت دولت به ویژه به مناطق محروم، اضافه کرد: در سال‌های اخیر مردم و حتی بسیاری از کارکنان مجموعه‌های دولتی نمی‌توانستند مسئولان ارشد دولتی را از نزدیک ببینند اما امروز مردم با مسئولان ارتباط یافته‌اند و آنها را ملاقات می‌کنند.

    حجت الاسلام باقری با بیان اینکه این اقدامات سبب افزایش اعتماد مردم به مسئولان و نظام می‌شود، ادامه داد: بازگرداندن اعتماد مردم به مسئولان نظام یکی از وظایف دولت سیزدهم است که در سال‌های گذشته به واسطه عملکرد مسئولان خدشه دار شده بود.

    امام جمعه اسالم رسیدگی به بخش فرهنگی و احیای فرهنگ در جامعه را یکی از مطالبات مردم برشمرد و گفت: فرهنگ زیربنای تمام ساختارهای جامعه است. منظور از فرهنگ برگزاری چند مراسم مذهبی یا هنری نیست. بلکه فرهنگ به معنای روش صحیح استفاده از امکانات و موقعیت‌های مختلف جامعه است.

    وی در ادامه با اشاره به آتش زدن بخشی از تالاب انزلی توسط عده‌ای سودجو و متصرف، افزود: استان گیلان سرشار از جنگل و کوه و رود و دریا است و وجود این نعمت‌های خدادادی محل ارتزاق مردم از طریق کشاورزی، باغداری، دامداری و صیادی هستند و در حوزه گردشگری نیز درآمدزا بوده لذا باید از آنها به نحو شایسته نگهداری شود.

    حجت الاسلام باقری با بیان اینکه تالاب انزلی شناسنامه گیلان و متعلق به همه مردم استان و ایران است، ادامه داد: برخورد قاطع با عاملان این آتش سوزی در اسرع وقت مطالبه و خواسته مردم گیلان است.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : مهر
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر