تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهاقتصاد
  • کد خبر : 57493
  • تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸
  • پ

    افزایش تولید شکر سیاه در صومعه سرا

    مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا گفت: پیش بینی می شود امسال ۴ درصد نسبت به سال گذشته شاهد افزایش تولید شکرسیاه در صومعه سرا باشیم.

    به گزارش عصر گیلان، احمد پادیاب با بیان اینکه ۷۵ نفر نیشکر کار صومعه سرایی برداشت نیشکر را از ۲۲ هکتار از مزارع خود آغاز کرده اند، افزود: پیش بینی شده نیشکر کاران گیلانی امسال ۲۵ تن شکر سیاه به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان استحصال کنند.

    وی ادامه داد: با توجه به بازار خوب فروش این محصول نیشکرکاران بیشتری به تولید این محصول روی آوردند.

    پادیاب با بیان اینکه شکر سیاه صومعه سرا علاوه بر بازارهای محلی این شهرستان برای فروش به شهرستان ها و استان های دیگر کشور نیز فرستاده می شود، تصریح کرد: شکر سیاه صومعه سرا که ارگانیک است طرفداران زیادی دارد.

    پادیاب با اشاره به اینکه ۱۰ کارگاه فرآوری سنتی شکر سیاه در این روستا فعال است، خاطرنشان کرد: روستاهای قاضده، میانده و سنگ چوب مهمترین مناطق تولید شکر سیاه در گیلان است.

    مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا با بیان اینکه برداشت این محصول تا پایان دی ماه در گیلان ادامه دارد، تصریح کرد: کشت نیشکر در اردیبهشت آغاز شده و کشاورزان این شهرستان در پرورش این محصول از هیچ گونه کود و سم شیمیائی استفاده نمی‌کنند.

    نیشکر در گیلان علاوه بر صومعه سرا در برخی مناطق شهرستان املش نیز کشت می‌شود. نیشکر گیلان معروف به شکر لوله است که با خواص فراوان برای درمان بیماری های چون یرقان، فاویسم، کم خونی و بیماری‌های داخلی موثر است. قدمت کاشت و برداشت نیشکر در صومعه سرا به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد؛ نیشکر گیلان با نیشکر خوزستان متفاوت است.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : ایسنا

    مطالب مرتبط

    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر