تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهسیاست
  • کد خبر : 10777
  • تاریخ انتشار : ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
  • پ

    استاندار گیلان: امسال ۲۷ پروژه اقتصاد مقاومتی در گیلان اجرا می شود

    استاندار گیلان گفت: امسال ۲۷ پروژه اقتصاد مقاومتی با اعتبار هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان در گیلان تعریف و اجرایی می شود.

    به گزارش عصر گیلان، ارسلان زارع ظهر یکشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان این سیاست راهبردی را مبنای کار، برنامه و اقدامات همه مدیران در سطح ملی و استان‌ها دانست و اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور، ما را ملزم به استفاده از همه ظرفیت‌های داخلی برای فراهم سازی زمینه توسعه و اعتلای ایران اسلامی به ویژه در حوزه اقتصادی می‌کند.

    وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های داخلی زمینه خوداتکایی در کالاهای مختلف را فراهم می‌کند و میزان وابستگی به واردات را کاهش می‌دهیم.

    استاندار گیلان به ظرفیت‌های مختلف موجود در استان و تعریف طرح‌های راهبردی کوتاه مدت یک ساله و دستیابی به نتایج پیش بینی شده، اشاره کرد و افزود: با همراهی مدیران، فعالان بخش خصوصی، اقتصادی و کارآفرینان، اکثر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سال گذشته به افتتاح رسید و طرح‌های باقیمانده نیز با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد تا پایان نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسند.

    وی اضافه کرد: اجرای طرح احیای نوغانداری گیلان نمونه‌ای از طرح‌های اقتصاد مقاومتی سال گذشته برشمرد که با مشارکت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در بازه زمانی یک ساله به تولید هزار و ۷۰۰ تن پیله تر ابریشم رسید.

    زارع گفت: این طرح به عنوان یکی از پروژه‌های مستمر در امسال نیز تعریف شده و اگرچه به رکورد گذشته تولید این محصول رسیدیم؛ اما به این میزان قانع نیستیم و باید شاهد رشد صعودی آن باشیم.

    استاندار گیلان با اشاره به تعریف ۲۷ پروژه اقتصاد مقاومتی برای امسال با هزینه هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان و با مشارکت بانک‌ها، افزود: مشکلات واحدهای تولیدی استان نیز با جدیت در کارگروه‌های مرتبط، پیگیری و بررسی و به صورت مستمر رصد می‌شوند.

    وی ضمن قدردانی از پیگیری مجموعه دادگستری استان در خصوص تعیین تکلیف مشکلات حقوقی برخی شرکت‌ها، افزود: سازمان صمت موظف است با جلب سرمایه گذاران، زمینه استفاده از ظرفیت این سه شرکت در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی را فراهم کند.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : مهر
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر