تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
  • خانهجامعه
  • کد خبر : 41186
  • تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
  • پ
    استاندار گیلان مطرح کرد؛

    آزاد سازی ۲۷۶ کیلومتر نوار ساحلی استان گیلان

    استاندار گیلان با تأکید بر اینکه اجازه تصرف و تجاوز به سواحل استان را نمی دهیم، گفت: تمام ۲۷۶ کیلومتر نوار ساحلی گیلان آزاد سازی شده است.

    به گزارش عصر گیلان، اسدالله عباسی پیش از ظهر جمعه در بازدید از سواحل رودسر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از ابلاغ دستور رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل، دستگاه اجرایی آزاد سازی سواحل را در دستور کار قرار دادند تا انفال و بیت‌المال مورد تعرض و دست درازی قرار نگیرد.

    استاندار گیلان بیان کرد: پس از دستور رئیس جمهور بلافاصله کارگروه ویژه تشکیل و رفع تصرف به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

    وی با بیان اینکه در مرحله اول اگر جایی مورد تصرف و یا عقب‌نشینی نشد به آنها فرصت یک هفته داده می‌شود، افزود: به همراه معاون رئیس جمهور شهرستان‌هایی که ساحل داشتند بازدید شد.

    وی به بازدید روز گذشته از سواحل رضوانشهر، تالش و انزلی اشاره و با بیان اینکه عقب نشینی ها انجام شده است، بیان کرد: امروز از سواحل شهرستان‌های رودسر، لاهیجان و لنگرود بازدید می‌شود.

    استاندار گیلان با اشاره به اقدامات خوب انجام شده برای عقب نشینی از تصرفات سواحل در رودسر، تأکید کرد: کسی نباید ساحل زیبای استان گیلان را مورد تعرض و تصرف قرار دهد چرا که این ساحل متعلق به تمام مردم است و همه باید بتوانند از آن استفاده کنند.

    وی به آزاد سازی همه ۲۷۶ کیلومتر نوار ساحلی استان گیلان اشاره و ادامه داد: به منظور راستی آزمایی به صورت میدانی بازدیدهایی انجام می‌شود.

    عباسی با بیان اینکه تصرفات بخش خصوصی و غیر دولتی نیز با همکاری دادگستری و دادستانی اعلام و فرمانداران موظف هستند اجازه ساخت و سازهای غیرمجاز ندهند، ادامه داد: تنها در صورت وجود مدارک قانونی از سوی منابع طبیعی و آب منطقه‌ای و نباید از حریم ۶۰ متری سواحل نیز تجاوز شود.


    لینک کوتاه :
    کپی لینک
    منبع : مهر
    نظـر شما
    نظـرات کاربران برای این مطلب را دنبال کنید ...

    برای نمایش نظـرات کلیک کنید
      ۰ نظـر ثبت شده
    تبلیغات تبلیغات
    ویدیوها
    روایت تصویر