ضرورت تقویت باورهای دینی و ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی

چاپ

به گزارش عصر گیلان، سید جلیل میرعظیمی ظهر یکشنبه در نخستین نشست شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با تاکید بر رویکرد دینی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: پرورش کودکان و نوجوانانی باورمند و مأنوس با سبک زندگی ایرانی اسلامی در این مجموعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اهداف فرهنگی مبتنی بر باورهای ایرانی‌اسلامی را نیازمند ریل‌گذاری و برنامه‌محوری ارزیابی و بر ضرورت تحکیم پیوندهای کانون، کودک و خانواده اشاره کرد و گفت: افزایش این هم‌گرایی‌ها، در پذیرش بهتر آموزه‌ها از سوی مخاطب نقش مؤثری ایفا می‌کند.

میرعظیمی تحقق برنامه‌ها را در دستورکار دانست و تاکید کرد: لازم‌است برای دست‌یابی به تمامی اهداف از پیش‌تعیین‌شده، تلاش بیشتری صورت دهیم.

 

اهمیت نقش‌آفرینی کانون در مناسبت‌های ملی و مذهبی

وی تصریح کرد: نقش‌آفرینی کانون پرورش فکری در مناسبت‌های ملی و مذهبی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این مجموعه در آشناسازی نسل کودک و نوجوان با آموزه‌های دینی و رخدادهای ملی مذهبی در کانون بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان ادامه داد: «تثبیت مرجعیت کانون در حوزه کودک و نوجوان» از برنامه‌های راهبردی کانون محسوب می‌شود و ضرورت دارد برای تحقق این هدف بر پیشینه و ظرافت فعالیت‌های فرهنگی کانون پرورش فکری تکیه کنیم.

 

ضرورت راهبری و نظارت‌های کارشناسی

وی اضافه کرد: کارشناس محوری و راهبری و نظارت‌های فرهنگی کارشناسان این مجموعه در پی‌ریزی و تحقق برنامه‌ها دارای اهمیت است و توجه به این امر می‌تواند در رصد هر چه بهتر فعالیت‌ها، آسیب‌شناسی و کیفیت بخشی به برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری تأثیرگذار باشد.

میرعظیمی افزود: ضرورت تدوین جدول زمانی برای حضور در ویژه‌برنامه‌ها و بازدیدهای منظم و مستمر کارشناسان از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان و لزوم ادامه‌دار بودن آن تاکید کرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای دیدار با مسئولان و حضور مستمر در شهرستان‌ها گفت: طی این نشست‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل، جذب امکانات و افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی مدنظر قرارمی‌گیرد.

میرعظیمی اجرای طرح کانون مدرسه با همکاری آموزش و پرورش را الگویی مناسب برای هم‌گرایی‌های فرهنگی دانست و ادامه داد: کانون، مکمل نظام‌آموزشی کشور است و طرح کانون مدرسه می‌تواند پایه و اساس شکل‌گیری تعامل و هم‌گرایی‌های گسترده‌تر کانون با آموزش و پرورش و دیگر مجموعه‌های فرهنگی قرار گیرد.

 

تلاش حداکثری برای تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی

وی بر افزایش گستره فعالیت‌ها و لزوم خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌تر برخوردار تاکید کرد و گفت: فراهم سازی امکان حضور حداکثری مربیان در مناطق کم‌تر بهره‌مند، از برنامه‌هایی است که در سال ۱۴۰۲ با جدیت بیش‌تری دنبال‌می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان بر حضور مؤثر در فضای مجازی و لزوم صیانت از هم‌دلی حاکم بر این مجموعه به‌پیش‌برد و با تبیین این موضوع که موفقیت‌های کانون رهاورد همدلی است، افزود: لازم است برای برآورده‌سازی خواسته‌های به جای مخاطبان و ارتقای هرچه بیش‌تر جایگاه این نهاد فرهنگی تلاش‌کنیم.